نظام آموزش و پرورش كشورمان به تقدم خواندن بر نوشتن در پايه اول دبستان تاكيد دارد. بر اين اساس، دانشآموزان اين پايه تحصيلي، بايد با خواندن متون مختلف، با نشانهها در متن آشنا شوند. كتاب «ديكته در مدرسه» زمينههاي اين آشنايي را فراهم ميكند.-
وي افزود: در اين اثر با هدف پرورش قوه خلاقيت دانشآموزان، از آنها خواسته شده تا با استفاده از نشانههايي كه مطالعه كردهاند، متني دو يا سه خطي بنويسند. اين تمرين، در پرورش نگارش دانشآموزان بسيار موثر است.
فاطمي يادآور شد: در پايان هر درس نيز با ارايه يك متن، از دانشآموزان خواسته شده است تا نشانههايي را كه ياد گرفتهاند، در آن متن مشخص كنند.
كارشناس مديريت و برنامهريزي آموزشي ادامه داد: كتاب «ديكته در مدرسه» بر اساس اهداف ارزشيابي توصيفي كه رويكرد جديد آموزش و پرورش در حوزه ارزشيابي محسوب ميشود، تاليف شده و تاكيد اصلي آن بر كلگرايي است.
وي توضيح داد: در ابتداي هر درس، واژه مورد نظر به صورت كلي آموزش داده ميشود و دانشآموزان پس از اين مرحله، جزييات آن واژه را فراميگيرند.
فاطمي مرجع اصلي اين اثر را كتاب جديد «فارسي» پايه نخست ابتدايي معرفي كرد و گفت: در اين نوشتار، با هدف افزايش دايره لغات در ذهن دانشآموزان، كوشيدهام تا از واژههاي عيني و ملموس استفاده كنم.
آموزگار كلاس اول دبستان در پايان گفت: آموزش مبحث «توحيد» از جمله اهدف اصلي نظام آموزش و پرورش كشورمان قلمداد ميشود. از همين رو، در ابتداي هر درس از اين كتاب، جملهاي ساده و معنوي در ارتباط با پروردگار ذكر كردهام.
چاپ نخست كتاب «ديكته در مدرسه» با شمارگان 2000 نسخه، 136 صفحه و بهاي 35000 ريال به تازگي از سوي انتشارات پرديس منتشر و راهي بازار نشر شده است.
نظر شما