یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
«انتخاب» نيكلاس اسپاركس در كتاب‌فروشی‌های ايران

رمان «انتخاب»، نوشته نیكلاس اسپاركس با ترجمه ناهید كبیری، از سوی نشر «پوينده» روانه بازار كتاب ايران شد. این رمان با درون‌مایه‌های انسانی و عاطفی، رويكردي روانشناسانه دارد و محور اصلي آن مساله سرنوشت است./

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، نيكلاس اسپاركس در این اثر، داستانی عاشقانه می‌نویسد و موقعيت‌هاي انتخاب‌ بسياري را در سراسر داستان مقابل شخصیت‌های داستانی‌اش قرار می‌دهد.   

در پشت جلد این كتاب، به نقل از مجله نیویورك تایمز آمده: «اسپاركس با داستان‌های زیبا و تاثیرگذاری كه می‌نویسد، مخاطبانش را به شدت مسحور فضای داستان می‌كند. رمان جدید او كلنجاری است میان یك عشق و ناگزیری از دست دادن آن و ضرورت انتخابی كه هیچكس را هرگز مباد!» 

در رمان «انتخاب» نویسنده سال‌های پر حادثه زندگي مردی جوان را به تصویر می‌كشد و از عشق، ازدواج و خانواده سخن می‌گوید. 

وی با روایت‌های داستانی‌اش، سوالی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌كند؛ سوالي مبني بر اين كه هر انسان تا چه حد انرژی و امید دارد تا عشقش را زنده نگه دارد؟ در واقع اسپاركس داستانی عاشقانه و سرگرم‌كننده خلق كرده كه به پایانی تلخ ختم می‌شود.

گرچه «انتخاب» اثری داستانی است، اما شامل پیشگفتار و پی‌گفتاری است كه البته بخشی از داستان هم هستند. این دو بخش، از نظر زمانی، با زمان رويدادهاي داستان، یازده سال تفاوت دارند.

اسپاركس همواره در داستان‌هایش تلاش می‌كند، پایانی عجیب و هيجان‌انگيز را برگزیند. وی در مصاحبه‌هایش همواره بر این نكته اذعان دارد كه تغییر ناگهانی در ماجرای داستانش را از همان شروع نوشتن، در سر می‌پروراند و اين‌گونه مخاطب خود را غافلگير می‌كند.

ناهید كبیری تاكنون آثاری چون «آرامش با ساده‌ترین روش» نوشته استيون اش، «دفتر خاطرات» نوشته نیكلاس اسپاركس و «با صد روش زندگی خود را متحول كنید» اثر استیو چندلر را به فارسی ترجمه كرده است.

از نيكلاس اسپاركس، نويسنده اين كتاب نيز، پيش از اين، آثاری چون «آخرین آواز»، «معجزه عشق»، «دفتر خاطرات»، «پیامی در بطری»، «در اولین نگاه» و «فرشته نگهبان»، در ایران ترجمه و منتشر شده بود.

رمان «انتخاب»، نوشته نیكلاس اسپاركس، با ترجمه ناهید كبیری، در 353 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت هشت هزار تومان، از سوی انتشارات «پوینده» روانه بازار كتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط