دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱
فراخوان هشتمین همایش دکترین مهدویت اعلام شد

موسسه آينده روشن با هدف ترويج فرهنگ مهدويت و توسعه مكتوبات و پژوهش‌هاي علمي در حوزه موعودشناسي و نشانه‌هاي ظهور منجي، هشتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت را با موضوع «هنر زمینه ساز؛ راهبردها و راهکارها» برگزار مي‌كند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين مركز هر سال با اعلام فراخوان و دعوت به همكاري از محققان، نويسندگان حوزه دين و مهدوي‌پژوهان داخل و خارج از كشور همايشي را در راستاي توسعه معناي مهدي‌پژوهي با موضوع و شعاري ويژه برگزار مي‌كند و در پايان، مجموعه مقالات برگزيده زبان فارسي آن را در مكتوبي مجزا و مجموعه مقاله‌هاي انگليسي و عربي آن را در اثري ديگر منتشر مي‌كند.

اين همايش درصدد است هر سال با كمك محققان حوزه مهدويت به شناسايي بخش‌هاي مغفول اين عرصه در وادي تحقيقات علمي و مكتوبات بپردازد تا با انجام مطالعه و تدوين متون گوناگون اين كمبودها را جبران كند. از اين رو، همايش امسال در چهار محور «زمینه‌سازی فرهنگی»، «هنر زمینه‌ساز»، «هنر موعودگرا» و «راهبردها و راهکارهای نهادهای هنری» با زيرمجموعه‌هاي گوناگون برگزار خواهد شد.

نشست ویژه همايش امسال با عنوان «بیداری اسلامی، خیزش جهانی و زمینه‏سازی» نيز در سه بخش «رویکردها و نگرش‏های موجود»، «فرصت‏ها و تهدیدها» و «نظام سیاسی مطلوب» برگزار مي‌شود.

موسسه آینده روشن به عنوان نهادی حوزوی در راستاي ضرورت زمینه‏سازی و تحقق جامعه منتظر و با توجه به نقش هنر در این زمينه، موضوع هشتمین همایش بین‏المللی دکترین مهدویت را به راهبردها و راهکاری هنر زمینه‏ساز اختصاص داده است.

دبیرخانه همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قم، خیابان صفائیه، کوچه 25، پلاک 27 قرار دارد و علاقه‌مندان بريا كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره 5 - 7833714 ـ 0251 تماس بگيرند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط