جمعه ۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
نيكوي: نگاه زنانه به جنگ باعث ماندگاري آثار مي‌شود

برگزيده اول گروه شعر پانزدهمين جشنواره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس گفت: در اشعار دفاع‌مقدس، كمتر به موضوع زن و جنگ پرداخته شده است. در حالي كه اين زاويه باعث ماندگاري شعر دفاع‌مقدس مي‌شود. چون نسل جديد، آن دوران را بيشتر از طريق مادران مي‌شناسند._

پونه نيكوي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: كلمات از هر عنصري در زندگي به انسان نزديك‌ترند و كلمات عاشقانه،‌ بيشتر به دل مي‌نشينند. به همين سبب، مجموعه شعر «انار سبز، زيتون سرخ» را به اشعار عاشقانه دفاع‌‌مقدس اختصاص دادم.

وي اين مجموعه شعر را نمونه‌اي از نگاه زنانه به دفاع‌مقدس دانست و گفت: وقتي مخاطب اين كتاب را ورق مي‌زند، صداي يك زن منتظر را مي‌شنود كه با گذشت چندين سال از اتمام جنگ، هنوز در انتظار بازگشت همسرش بوده و با خاطرات او زندگي مي‌كند.

اين شاعر با اشاره به حضور زنان در شهرهاي جنگ‌زده و پشتيباني آن‌ها از جبهه‌ها افزود: تاكنون در اشعار دفاع‌مقدس، كمتر به موضوع زن و جنگ پرداخته شده است.

پونه نيكوي بر لزوم پرداختن به اين موضوع تاكيد كرد و يادآور شد: نگاه زنانه، باعث ماندگاري شعر دفاع‌مقدس مي‌شود. چون نسل جديد، آن دوران را بيشتر از طريق مادران مي‌شناسند و با اين‌گونه آثار ارتباط بهتري برقرار مي‌كنند.

وي به پاس خلق مجموعه شعر «انار سبز، زيتون سرخ» رتبه اول گروه شعر پانزدهمين جشنواره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس را از آن خود كرده است.

آيين اختتاميه اين جشنواره، سي‌ام آبان ماه به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌‌مقدس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط