شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
«تربيت آرماني» به بازار كتاب آمد

كتاب «تربيت آرماني» منتشر شد. نويسنده اين اثر، مباني تربيتي اسلام را با استناد به شيوه‌ علمي ـ تربيتي علامه كرباسچيان در مدارس «علوي» و «نيكان» بررسي كرده است.-

سيدمحمد بني‌هاشمي، نويسنده اين اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: مباني تربيتي عنوان شده در اين كتاب، برگرفته از كتاب و سنت و ملهم از روشي‌اند كه «علامه علي‌اصغر كرباسچيان» موسس مدرسه‌هاي «نيكان» و «علوي» در اين مدارس به كار مي‌گرفت.

وي افزود: علامه كرباسچيان با تاسيس مدرسه «علوي» در سال 1335 و با به كار گرفتن آموزه‌هاي اسلامي در آن، به موفقيت‌هاي چشمگيري دست يافت و برخي از شخصيت‌هاي بزرگ انقلابي را تربيت كرد. روش تربيتي اين مدارس را مي‌توان مصداق آموزه‌هاي تربيتي اسلام دانست.

بني‌هاشمي گفت: مبناي اين كتاب، بر انسان‌شناسي قرآني‌اند و آن دسته از ويژگي‌هايي را كه قرآن براي انسان موفق برمي‌شمارد، در آن لحاظ شده‌اند.

وي توضيح داد: در ديدگاه ماترياليستي، آزادي انسان يك اصل است. اين ديدگاه، امكان تضاد آزادي انسان با بندگي وي را در نظر نمي‌گيرد، به همين دليل به كار مسلمانان نمي‌آيد. طبق مباني اسلامي تربيت كه در اين كتاب بر آن‌ها تاكيد شده است، آزادي واقعي انسان با بندگي خدا حاصل مي‌شود.

چاپ نخست كتاب «تربيت آرماني» به تازگي از سوي انتشارات منير منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط