چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
استقبال خوانندگان و تجديد چاپ «زيارت عاشورا در نگاهي ديگر»

مدير انتشارات جمال قم با اشاره به انتشار چاپ پنجم كتاب «زيارت عاشورا در نگاهي ديگر» در ايام محرم امسال گفت: اين اثر با استقبال خوبي از سوي مخاطبان مواجه شده است تا جايي كه شرح دعاهاي ديگر، از جمله دعاي ندبه به همين شيوه را نيز درخواست كرده‌اند.

عليرضا سبحاني‌نسب در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: اين اثر، شرح مستند تاريخي و روايي از زيارت عاشوراست كه به شيوه‌اي ادبي نگاشته شده و بر خلاف شرح‌هاي ديگر كه به ترجمه الفاظ و واژه‌ها اكتفا مي‌كنند، به روح زيارت عاشورا و ارتباط بندهاي آن با يكديگر پرداخته است. 

سبحاني‌نسب افزود: نوشتن اين‌گونه شرح‌ها بر زيارت‌ها كار ساده‌اي نيست، زيرا تنها مبني بر اراده ناشر يا نويسنده نيست كه چنين شرح‌هايي بنويسند و اين‌گونه آثار فاخر، نيازمند پيشينه‌هايي خاص و حاصل انس گرفتن و زندگي يك نويسنده با آن دعا يا زيارت است و احتمالا زمان زيادي بگذرد تا چنين جوششي در ذهن و روح نويسنده‌اي اتفاق بيفتد و كار مشابهي بر زيارت يا دعاي ديگري نوشته شود.

مدير نشر جمال درباره محتواي كتاب «زيارت عاشورا در نگاهي ديگر» گفت: در اين كتاب سوال‌هايي از جمله «چرا زيارت عاشورا را با سلام آغاز مي‌كنيم؟»، «چرا موارد متعددي لعن در اين زيارت داريم؟» و «چرا ابوسفيان كه قبل از حادثه عاشورا مرده است، در اين زيارت مورد لعن قرار مي‌گيرد؟» پاسخ داده شده و به اين ترتيب ارتباط زيارت عاشورا با هجرت پيامبر، ارتباط اين دعا با مهدويت و... بررسي و بيان مي‌شود.

سبحاني‌نسب يادآور شد: کتاب «زیارت عاشورا در نگاهی دیگر» نوشته غلامرضا حيدري ابهري است كه نخستين بار در سال 87 منتشر شد و اكنون چاپ پنجم آن در شمارگان 5000 نسخه توسط نشر جمال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط