پنجشنبه ۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۷
تجليل از 60 سال خدمات قرآني آيت‌الله مكارم شيرازي

همايش «قرآن‌پژوهي و طب» امروز(پنجشنبه) با حضور رييس مجلس شوراي اسلامي و رييس حوزه‌هاي علميه كشور در قم برگزار و در آن از 60 سال خدمات آيت‌الله مكارم شيرازي در عرصه تفسیر، ترجمه و پژوهش قرآن تجليل شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از پايگاه اينترنتي واحد مركزي خبر، رییس مجلس شوری اسلامی در این همایش با بزرگداشت خدمات قرآنی آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: تجلیل از مقام ایشان، تجلیل از یک شخصیت نیست، بلکه نوعی تکریم از هویت جمعی ملت است.

لاریجانی افزود: در هویت جمعی، فرهنگ مهم‌ترین رکن است و این‌که هدایت جامعه ما بر اساس آیین الهی بنا نهاده شده است، مرهون مرجعیت دینی است که قرائت صحیح از دین را به مردم می‌گویند. بنابراين، تمرکز بر یک شخصیت بزرگ و تکریم او، تمرکز بر يک موضوع اساسی است که در هویت جمعی ما قوام پیدا می‌کند.

وي با بیان این‌که توصیه مرجعیت به دولتمردان همواره از روی دلسوزی و با هدف اصلاح امت بوده است، افزود :آیت‌الله مکارم شیرازی در تکوّن حوزه علمیه نقش داشتند و مزاج اعتدالی، نگاه واقع‌بینانه و توصیه‌های ایشان همیشه اثرگذار بوده است.

لاریجانی شخصیت آیت‌الله مکارم شیرازی را در نگارش کتاب در موضوعات مختلف مورد توجه قرار داد و گفت: تفسیر نمونه ایشان جایگاهی ویژه میان تفاسیر قرآن دارد.

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقش آیت‌الله مکارم شیرازی در فضای سیاسی جامعه افزود: ایشان هر جا احساس وظیفه کردند، در انقلاب وارد شدند.

در اين مراسم مدیر حوزه‌های علمیه نيز قرآن را برنامه سعادت بشر در دنیا و آخرت و داروی شفابخش نوع بشر خواند و گفت: کسی که می‌خواهد از امراض روحی نجات پیدا کند، بدون شک باید به آیات نورانی وحی الهی متوسل شود تا از بند آلودگی‌ها نجات پیدا کند.

آیت‌الله مقتدایی جاری شدن آیات نورانی قرآن کریم در عرصه‌های مختلف را از اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و از خواسته‌های امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست.

وي با تجلیل از شخصیت قرآنی آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: ایشان 30 جلد تفسیر قرآن و 10 جلد تفسیر موضوعی را ارایه کرده و با اشراف ایشان قرآن‌پژوهان بسیاری تربیت شده‌اند که این اقدامات بسیار برجسته و ارزشمندی‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که این عالم ربانی از مصادیق حاملان قرآن است، افزود: آیت‌الله مکارم شیرازی علاوه بر تلاش‌های قرآنی، فقیهی برجسته و مرجع عالی‌قدر جهان تشیع‌اند و تألیفات ایشان در فقه و اصول و در موضوعات مختلف دارند، ستودنی است. 

تالیف تفسیر موضوعی «نمونه» با همکاری چند نفر از محققان حوزه و ترجمه فارسی قرآن کریم، پژوهش‌های مختلف قرآنی و تربیت محققان قرآن‌پژوه از جمله خدمات قرآنی آیت‌الله مکارم شیرازی است.

جشنواره دو روزه « قرآن‌پژوهی و طب» با هدف تقویت و توسعه فضای معنوی مبتنی بر قرآن کریم در دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارايه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی درحوزه قرآن و سلامت در دانشگاه علوم پزشكي قم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط