چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
«خدا در انديشه استاد مطهري» مكتوب شد

ليلا بانشي از پايان نگارش كتاب «خدا در انديشه شهيد مطهري» خبر داد. اين كتاب مجموعه‌ كاملي از مباحث مطرح شده از سوي شهيد مطهري درباره «توحيد و خداشناسي» است.-

نويسنده كتاب «خدا در انديشه استاد مطهري» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره اين اثر اظهار كرد: براي نگارش اين كتاب با مراجعه به 36 كتاب شهيد مطهري، مباحث مختلف مطرح شده از سوي اين متفكر بزرگ درباره خداشناسي و توحيد را گردآوري و به صورت يك مجلد جداگانه ارايه كردم.

بانشي درباره انگيزه نگارش كتاب «خدا در انديشه استاد مطهري» ادامه داد: توحيد و خداشناسي، مباحث بسيار دشواري‌اند و از آن‌جا كه صحبت‌هاي شهيد مطهري در اين باره، در كتاب‌هاي مختلف پراكنده‌اند،‌ نياز به گردآوري و جمع كردن اين مباحث در يك مجموعه مكتوب را احساس مي‌كردم.

وي ادامه داد: مراحل نگارش و ويراستاري اين اثر به پايان رسيده‌اند و به زودي آن را به ناشر خواهم سپرد.

اين نويسنده جوان همچنين درباره كتاب پيشين خود با عنوان «انسان‌شناسي از ديدگاه استاد مطهري» كه سال گذشته توسط انتشارات «ارم» شيراز منتشر شد، گفت: دراين كتاب مباحث شهيد مطهري با موضوع «انسان‌شناسي» را گردآوري كردم.

بانشي ادامه داد: بيش از 30 اثر از شهيد مطهري، منبع اصلي تدوين كتاب «انسان‌شناسي از ديدگاه استاد مطهري» بودند. در اين كتاب تحليل‌هاي شخصي خود را چندان دخالت نداده‌ام و تنها در برخي موارد كه نياز به ساده‌سازي احساس مي‌شد، مباحث را كمي توضيح داده‌ام.

وي علت علاقه شخصي و تمركز آثارش بر كتاب‌ها و انديشه‌هاي شهيد مطهري را پختگي و عمق آثار استاد شهيد مطهري دانست و گفت: در علوم انساني و اسلامي، كمتر كسي را مي‌توان يافت كه انديشه‌هايش عمق و پختگي شهيد مطهري را داشته باشد.

نويسنده «انسان‌شناسي از ديدگاه استاد مطهري» افزود: همچنين نكات بيان شده از سوي شهيد مطهري معمولا پراكنده‌اند و از آنجايي كه بيشتر آثار وي به صورت مجموعه سخنراني ‌است، ضرورت دارد مباحث مختلف انديشه‌هاي وي گردآوري و استخراج شوند.

بانشي گفت: براي آشنايي با ديدگاه‌هاي مطهري در موضوعات مختلف، لازم است به بيشتر آثار او رجوع شود اما گردآوري و استخراج انديشه‌هاي وي به صورت موضوعي، كار تحقيق در اين انديشه‌ها را ساده‌تر مي‌سازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها