سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳
توصيه‌هايي براي «90 روز نخست يك مدير»

«90 روز نخست يك مدير» كليدي‌ترين دوره كاري يك مدير تازه‌وارد براي به دست گرفتن سازمان تحت مديريتش است. «مايكل واتكينز» استاد مديريت دانشگاه هاروارد در كتابي با همين عنوان نكاتي را به اين مديران گوشزد مي‌كند.-

محمدرضا شمشيرگر، يكي از مترجمان اين اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: تاكنون پانصد هزار نسخه از اين كتاب «واتكينز» به بيست و پنج زبان ترجمه شده است. اين اثر به عنوان كتاب مرجع در انتقال مديريت شناخته مي‌شود.

وي مديران تازه‌كار را اصلي‌ترين مخاطبان اين اثر دانست و گفت: مديراني كه وارد سازماني جديد مي‌شوند، با مشكلاتي مواجهند. اين اثر راهكارهايي را براي سه ماه نخست كاري مديران ارايه مي‌كند.

اين مترجم ادامه داد: نقشه راه مدیران برای پذیرش مسوولیت در نود روز نخست كاري در يك سازمان جديد، موضوع اين كتاب را تشكيل مي‌دهد. مطالعه اين اثر، بینشی را درباره شيوه یادگیری امور یک سازمان جدید و شناخت سریع اولویت‌های کاری به مخاطب خود ارايه مي‌دهد.

وي افزود: اين كتاب نيز مانند ساير كتاب‌هاي ترجمه در حوزه مديريت، توسط يك نويسنده آمريكايي نوشته شده است. البته اين نوع از مديريت تنها در ايران شناخته شده نيست، زيرا اين شيوه به همراه مديريت ژاپني دو روش مديريتي مشهور در سراسر دنيايند.

شمشيرگر درباره اين شيوه‌ها توضيح داد: در اين مديريت بيشتر به الگوي فردي و اقتدار توجه مي‌شود اما در مديريت ژاپني الگوي جمعي و مشاركتي حاكم است. در سراسر دنيا يكي از اين شيوه‌ها به كار گرفته مي‌شود.

وي كتاب «90 روز نخست يك مدير» را مناسب فرهنگ‌هاي مختلف دانست و گفت: واتكينز براي نگارش اين كتاب با سفر به كشورهاي مختلف دنيا، با مديران ملت‌هاي گوناگون گفت‌وگو كرد و دانسته‌هاي مديريتي‌اش را بر مبناي مشاهداتش در حوزه مديريت ساير كشورها در اين كتاب گنجاند.

به گفته شمشيرگر، از واتکینز کتاب‌های دیگری درباره مدیریت از جمله «90 روز نخست در دولت»، «شکل دادن به بازی»، «حقایقی درباره شروع» و «شگفتی‌های قابل پیش‌بینی» منتشر شده‌اند.

ترجمه كتاب «90 روز نخست يك مدير، استراتژي‌هاي كليدي موفقيت براي مديران جديد در تمام سطوح سازماني» را محمدرضا شمشيرگر، علي زارع‌ميرك‌آبادي و اميرحسين قادري‌عابد به عهده داشتند.

چاپ نخست اين اثر با شمارگان شمارگان 2200 نسخه، 246 صفحه و با بهاي 65000 ريال از سوي سازمان مديريت صنعتي منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط