به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب با رويكرد بومي و نگاه ملي و كلان در دو جلد و شانزده فصل تاليف شده است.
مجموعه در دو جلد «مديريت راهبردي» با عناوين «مبانی و تفکر راهبردی» و «برنامهریزی راهبردي» منتشر شده است و تلاش مولف بر اين بوده تا علاوه بر مرور کامل منابع و مآخذ راهبرد با نگاه كاربردي، از مشاهدات موردی بومی بهره بگيرد و در حد امکان به سمت رویکرد راهبردی کارآمد حرکت كند.
اين كتاب حاصل سالها تحقیق و کوشش در مسیر بومیسازی این رشته علمی از سوي مولف است.
در بخشهايي از كتاب ميخوانيم « امروزه، به دلیل وجود نوعی پیچیدگی، در رویدادها، وقایع و پدیدهها گسستگی و تشتتی به وجود آمده که برخلاف تصور گذشته که پدیدهها و تحولات به همراه قطعیتگرایی بود تمام نظامها به نحوی تحت تأثیر شدید تغییرات محیطی شدهاند و هرگونه تحول در محیطهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی امنیتی به سرعت موجب تحول در فناوری، تغییر ابزارها، روشها و نظامها ميشود.
این شدت پیچیدگی و تغییرات گسسته موجب شده که رویکردهای طرحریزی و برنامهریزی سنتي در اداره سازمانها و نظامها چندان کارآمد نباشد. بنابراین، مدیران باید با رويكرد راهبردي چنان قابل و توانمند باشند که نخست قدرت و توان درک درست پیچیدگی تحولات را داشته باشند و مسايل را درست بشناسند، به عبارت دیگر مسايل واقعی را در زمان واقعی بفهمند و ديگر اينكه براساس هوشمندي راهبردي از قابلیتها، ظرفیتها و توانمندیهای خود برای حل مسايل پیش رو استفاده کنند.»
كتاب «مدیریت راهبردی» در 488 صفحه و با قيمت 66 هزار ریال به چاپ رسيده است.
سهشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
نظر شما