جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
ويرايش دوم گزارش‌نگاري بر پيشخان‌ کتابفروشی ها نشست

ويرايش دوم كتاب گزارش‌نگاري به قلم «علي اكبر قاضي زاده» از سوي دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نويسنده در پيشگفتار كتاب، هدف از انتشار اين كتاب را ارايه آگاهي‌هاي لازم و فوري درباره مهارت‌ گزارشگري بيان مي‌كند و مي‌نويسد که «بر اين اعتقادم كه اين حرفه و اين دانش هنوز در كشور ما راه‌هاي نرفته بسياري دارد.»

نويسنده با بيان اين‌كه در چاپ دوم كوشيده است تا لغزش‌هاي چاپ نخست را برطرف كند و نكته‌هاي مفيدي بر متن نخست بيافزايد، مي‌نويسد: «اميد دارم در چاپ‌هاي بعدي اين روش را ادامه دهم.»

اين نوشتار در 10 فصل «كليات، گزارش چيست؟، اركان گزارش، ساختار گزارش، تدوين گزارش، انواع گزارش، گزارش پيگيرانه، گزارش تخصصي، گزارش و ادبيات و نكته‌ها» مي‌كوشد با قلمی روان مخاطب را با رموز و شيوه‌هاي متعدد گزارش نويسي آشنا كند.

قاضي‌زاده در بخش ماجرا نگاري مي‌نويسد:«پيداست كه چنين چهره‌اي را بايد مردم و مخاطبان، خوب بشناسند. از اين نظر ماجرا‌نگاري بيشتر به گزارش از شخص شبيه است. نكته مهم اما در اين نوع گزارش شرح رويداد‌ها و لحظه‌هاي اثر گذاري است كه بر مسير و حرفه آنان اثر تعيين كننده‌ گذاشته.»

در پشت جلد اين كتاب چهار شيوه مختلف از يك روايت بسيار ساده به‌قلم نويسنده آورده شده است و اين‌ نشان از اشراف نويسنده بر گزارش‌نگاري دارد.

ويرايش دوم كتاب «گزارش‌نگاري» از سوي انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها با شمارگان 1500 نسخه، 254 صفحه و به بهاي 35000 ريال روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط