شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴
كتاب‌هاي چاپ نخست بالاخره از تجديدچاپي‌ها سبقت گرفتند

آمار نشر كتاب در هفته پاياني دي ماه با 11 عنوان افزايش به 2094 عنوان رسيد. افزايش آمار نشر در اين هفته، تنها به كل عناوين ختم نمي‌شود، بلكه تعداد عناوين چاپ نخست نيز پس از هفته‌ها از تجديدچاپي‌ها پيشي گرفت.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از بيست و چهارم تا بيست و هشتم دي‌، 2094 كتاب منتشر شدند كه اين تعداد، نسبت به هفته پيش از اين تاريخ، 11 عنوان افزايش داشت.

تعداد آثار چاپ نخست اين هفته، 1088 عنوان است كه 82 عنوان بيش از آثار تجديد چاپند. اين در حالي است كه در هفته سوم دي ماه، تعداد آثار چاپ نخست، بيش از 200 عنوان كمتر از تجديدچاپي‌ها بودند.

بيشترين تعداد كتاب‌ها با 364 عنوان در موضوع علوم عملي و سپس با 338 عنوان در حوزه آموزشي و كمك‌درسي منتشر شدند. «ادبيات»، «كودك و نوجوان» و «علوم اجتماعي» ديگر حوزه‌هاي پرعنوان اين هفته قلمداد مي‌شوند.

موضوع دين با 144 عنوان كتاب، ششمين حوزه به لحاظ تعداد عناوين منتشره است. اين حوزه در هفته‌هاي تابستان و اوايل پاييز همواره يكي از دو رتبه نخست جدول آماري نشر را حايز مي‌شد.

در بخش كتاب‌هاي عمومي، بيشترين كتاب‌هاي تاليفي با 35 عنوان متعلق به مريم حسن‌بيگي و بيشترين كتاب‌هاي ترجمه با 10 عنوان از نفيسه معتكف بودند. در هفته پاياني دي از 1644 مولف و 351 مترجم، كتاب منتشر شد.

605 ناشر در اين هفته كتاب منتشر كردند كه از ميان آن‌ها، انتشارات «اكباتان» با 40 عنوان، بيشترين كتاب‌هاي چاپ نخست را منتشر كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط