دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸
همکاری تایوان و ژاپن برای رقابت با چین در بازار  کتاب های الکترونیکی

نمایندگانی از سوی ناشران تایوانی و ژاپنی روز گذشته برای انتشار کتاب های الکترونیکی به مذاکره نشستند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تایوان فوکوس، این نشست با حضور «یوشینوبا نوما» از ژاپن و «هو فی پنگ» از تایوان که نمایندگانی از سوی ناشران این کشورها بودند برگزار شد . آنها در این نشست اعلام کردند که به توسعه و گسترش کتاب های الکترونیکی بسیار خوش بین هستند و امیدوارند تا همکاری هایشان در این عرصه ادامه داشته باشد تا بتوانند با بازارهای بزرگ چینی این کتاب ها رقابت کنند. 

«هو فی پنگ» در این نشست گفت: اگرچه کارخانه های تولید کتابخوان های الکترونیکی و فراهم کنندگان سرویس های مخابراتی این دستگاه ها در تایوان بیش از سال های گذشته کتاب های الکترونیکی را ترویج می دهند اما هنوز منتظر دست یافتن به برترین بازار کتاب های الکترونیکی هستند. 

وی گفت: کتاب های الکترونیکی تنها فروش 2 درصد از کتاب‌های چاپی را تحت تاثیر قرار داده اند. از عوامل رشد آهسته بازار کتابخوان های الکترونیکی در تایوان می توان به مشکلات برای کسب کپی رایت برای کتاب های الکترونیکی و عادت های مطالعه برای مشتریان محلی نام برد، زیرا در تایوان از «تبلت» بیشتر برای بازی های کامپیوتری استفاده می شود تا به عنوان کتابخوان الکترونیکی. 

«یوشینوبا نوما» نیز گفت: 500 هزار نسخه چینی از کتاب «زندگینامه استیو جابز» و بیش از یک میلیون نسخه چاپی از این کتاب در سال گذشته در ژاپن به فروش رسید و اگر ما این توانایی را داشته باشیم می توانیم خود چنین فروشی داشته باشیم. و این در حالی بود که اصلا نسخه الکترونیکی این زندگینامه در تایوان منتشر نشد.   

«چنگ» مدیر یکی از سایت های آنلاین کتاب در تایوان گفت: بازار کتاب الکترونیکی در تایوان هنوز در حال توسعه است با این‌که این واقعیت وجود دارد که فروش کتاب های الکترونیکی در تایوان به طور جدی از سال 2009 آغاز شده است. 

این ناشران معتقدند شرکت های آنها سپتامبر گذشته این ریسک را کردند که با بازار کتاب های الکترونیکی در چین رقابت کنند و برای دستیابی به این هدف در سطح منطقه و جهانی این روابط را با یکدیگر ادامه خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها