شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
«كرمي» و ترجمه كتابي كه دير به دستش رسيد

ويرايش سال 2012 كتاب «روندها و مباحث مطرح در طراحي و تكنولوژي آموزشي» پس از آن‌كه مترجم، ترجمه ويرايش سال 2007 آن را به پايان برد، به دستش رسيد. اكنون مرتضي كرمي قصد دارد ويرايش جديد اين اثر را كه تفاوت‌هايي زيادي با ويرايش نخست دارد، ترجمه كند._

اين مترجم در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) عنوان كرد: من ويرايش سال 2007 اين اثر را ترجمه كردم و متاسفانه پس از  پايان ترجمه و آماده‌سازي آن براي انتشار، ويرايش سال 2012 اين اثر منتشر شد كه تفاوت‌هاي زيادي با ويرايش پيشين دارد و هفتاد درصد مطالب آن تغيير كرده اند. قرار است اين ويرايش را هم در آينده ترجمه كنم.

وي درباره اين كتاب توضيح داد: اين اثر، مباحث نظري و كاربردي در عرصه تكنولوژي آموزشي را مطرح و تبيين كرده و علاوه بر طرح موضوعات نوين، از جامعيت هم برخوردار است. «رابرت ريسر» نويسنده كتاب، طراحي آموزشي را در عرصه‌هاي مختلف بررسي كرده است و اين امر به مخاطب ايراني كمك مي‌كند كه با شنيدن واژه «آموزش» تنها به ياد آموزش و پرورش يا آموزش عالي نيفتد.

كرمي افزود: تكنولوژي آموزشي در عرصه‌هاي مختلف مانند آموزش و پرورش، آموزش عالي، بهداشت، كسب و كار، صنعت و آموزش نظامي كاربرد دارد. نويسنده اين اثر، مصداق‌هايي از تكنولوژي آموزشي را در اين عرصه‌ها مطرح مي‌كند.

عضو هيات علمي دانشگاه فردوسي مشهد به تغيير مولفه‌هاي تكنولوژي آموزشي در دوره‌هاي اخير اشاره كرد و گفت: در قديم وقتي سخن از اين تكنولوژي به ميان مي‌آمد، ابزار آموزشي مانند رايانه به ذهن‌ها مي‌رسيد اما اكنون آن‌چه در تكنولوژي آموزشي اهميت دارد، طراحي است، نه ابزارهاي آموزشي.

وي از انتشار اين اثر از سوي انتشارات «آييژ» خبر داد. اين انتشارات ويرايش سال 2012 اين كتاب را نيز خريداري كرده و آن را براي ترجمه به من سپرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط