كارشناس آموزش و پرورش، حذف كتابدار از كتابخانههاي مدارس را غيرمنطقي دانست و گفت: همانطور كه مراكز تربيت معلم به آموزش و تربيت معلمان ميپردازند، بايد براي تربيت كتابداران متخصص در جامعه نيز در فضايي مجزا، به برپايي دورههاي آموزشي اقدام كرد.-
وي ادامه داد: اگر دانشآموزان در مدارس از توانايي فكري و جسمي خوبي هم برخوردار باشند، تنها قادر به انجام تكاليف خود هستند و فرصت انجام فعاليتهاي فوق برنامه به ويژه كتابداري را كه حرفهاي كاملا تخصصي است، ندارند و نميتوانند پاسخگوي نيازهاي گروههاي سني مختلف براي ارايه كتاب مناسب باشند.
كارشناس آموزش و پرورش در پايان گفت: نهادينه كردن فرهنگ كتابخواني در ميان دانشآموزان مستلزم شناخت و معرفي منابع متعدد موجود در حوزههاي مختلف، شناخت نيازهاي دانشآموزان، اعلام اين نيازها به مسوولان و تعامل ميان مدير، معاونان و دانشآموزان است. اين امر محقق نميشود مگر اينكه كتابدار حرفهاي در مدارس حضور داشته باشد.
نظر شما