یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
«در جستجوي روزگار وصل» با سخنان شهيد عبدالله ميثمي

مجموعه سخنراني‌هاي حجت‌‌الاسلام و المسلمين شهيد عبدالله ميثمي، به اهتمام محمدقاسم فروغي جهرمي در كتابي با عنوان «در جستجوي روزگار وصل: سخن ميثم ولايت؛ روحاني خط مقدم جبهه‌ها» گردآوري شده و توسط معاونت روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به چاپ رسيده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) زندگينامه جانشين نماينده امام(ره) در يگان‌هاي رزمي سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم‌الانبياء(ص) در سال‌هاي دفاع‌مقدس، آغازگر كتاب «در جستجوي روزگار وصل» و گوشه‌‌اي از فعاليت‌هاي انقلابي شهيد عبدالله ميثمي در دهه 1350 و اقدامات اين روحاني شهيد در جبهه‌هاي دفاع مقدس از زبان شهيد بازگو شده است.

سخنراني‌هاي شهيد عبدالله ميثمي در ادامه كتاب «در جستجوي روزگار وصل» در 33 فصل منعكس شده كه «ولايت‌فقيه، حافظ و نگهبان اسلام است»، «روحانيت در جنگ»، «اهميت برخي از روش‌هاي تبليغ در جبهه‌» و «ويژگي‌هاي سپاه اسلام» از جمله عناوين سخنراني‌هاي او در دوران دفاع‌مقدس‌اند.

اين روحاني شهيد در بخشي از سخنراني خود در جمع مسوولان تبليغات جبهه گفته است: «زماني عده‌اي آمدند راجع به حماسه‌هاي جنگ و خاطره‌هاي جبهه مصاحبه كنند. بنده مطلبي را به عنوان شيرين‌ترين خاطره نقل كردم و گفتم در تمام دنيا هر نيروي مسلحي باشد، به ملتش فخر مي‌فروشد و منت مي‌گذارد كه من شب‌ها بيدارم و شما خوابيد. ملت‌ها اين منت را مي‌پذيرند، اما وضع نيروهاي نظامي و ملت ما اين‌گونه نيست. ملت ما از نيروهاي مسلحش تقدير و تشكر و احساس شرم مي‌كنند. نظاميان ما هم در مقابل اين ملت، بسيار نجيب و عفيف، تواضع مي‌كنند. وقتي عزيزان ما، سربازان و بسيجيان در خطوط مقدم، هديه‌هاي بچه‌هاي دبستاني را مشاهده مي‌كنند، اشك شوق مي‌ريزند و مي‌گويند: خدايا! ما را در مقابل اين ملت شرمنده نگردان.»

در بخش ديگري از كتاب «در جستجوي روزگار وصل» از زبان شهيد عبدالله ميثمي در توصيف نقش تبليغات در دفاع مقدس آمده است: «يكي از وظايف برادران دست‌اندركار تبليغات اين است كه نيروهاي مسلح را پشتيباني كنند. وظيفه شما اين است كه مراتب پشتيباني مردم را به نيروهاي مسلح برسانيد. نامه‌اي را كه دانش‌آموز 8، 9 ساله نوشته است، از دست ندهيد. ما آن‌قدر بي‌توجهيم كه صدها وصيت‌نامه شهدا را رها مي‌كنيم. حفظ و نگهداري آن‌‌ها برنامه‌ريزي مي‌خواهد. هر جزوه‌اي كه جايي مي‌رود، بايد جايش معلوم باشد و پي‌گيري شود.»

اسناد اين سخنراني‌هاي شهيد عبدالله ميثمي در آرشيو تيپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع)، كنگره شهداي روحاني و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه نگهداري مي‌شوند.

كتاب «در جستجوي روزگار وصل: سخن ميثم ولايت؛ روحاني خط مقدم جبهه‌ها» در قطع وزيري و 416 صفحه، به بهاي 60هزار ريال، از سوي معاونت روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي وارد بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط