جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
صادقي: دست همكاري شما را مي‌فشاريم

مديركل اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان كهگيلويه و بويراحمد از تلاش اين اداره كل براي استفاده از نيرو و پتانسيل خيرين كتابخانه‌ساز در شهرهاي مختلف استان خبر داد و گفت: ما صميمانه دست همكاري خيرين را مي‌فشاريم./

بهروز صادقي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب(ايبنا)، با اشاره به وصول سهم نيم درصدي كتابخانه‌هاي عمومي ازدرآمد شهرداري‌هاي اين استان گفت: تاكنون از توان خيرين فرهنگي به ويژه براي‌ كتابخانه‌سازي استفاده نشده است وما قصد داريم از چنين پتانسيلي نهايت بهره را ببريم.

وي به سرانه مطالعه تقريبا بالا در استان كهگيلويه و بويراحمد اشاره كرد و توضيح داد: سعي داريم با گسترش فضاهاي فيزيكي در شهر‌ها و همچنين ايجاد شبكه‌هاي كتابخانه‌اي در روستا‌ها، به گسترش فرهنگ مطالعه در اين استان كمك كنيم. در اين راستا، دوازده باب كتابخانه روستايي را احداث كرده‌ايم.

صادقي با بيان اين‌كه استان كهگيلويه و بويراحمد جزو استان‌هاي پيشتاز در حوزه كتابخواني در كشور است، ادامه داد: 34 باب كتابخانه متعلق به نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در استان فعالند و اكثر شهرستان‌هاي كشور از نعمت كتابخانه عمومي برخوردارند.

وي همچنين از ايجاد ايستگاه‌هاي مطالعه در سال 91 خبر داد و گفت: در نظر داريم ايستگاه‌هاي مطالعه را در مراكز عمومي و پر رفت و آمد نظير فروشگاه‌ها، ادارات، اماكن پزشكي، بيمارستان‌ها و درمانگاه‌ها ايجاد كنيم تا افراد در بدو ورود به اين اماكن، با قفسه‌هاي كتاب روبه‌رو شوند و در زمان‌هاي انتظار به مطالعه بپردازند.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان كهگيلويه و بويراحمد درباره چگونگي انتخاب كتاب‌هاي ايستگاه‌هاي مطالعه اظهار كرد: ابتدا نياز سنجي مي‌كنيم و در ادامه هم با توجه به نوع مراجعه‌كنندگان به اماكن عمومي و علايق فرهنگي آن‌ها، كتاب‌ها را برمي‌گزينيم.

وي از اجراي مناسب طرح «كتاب من» در استان كهگيلويه و بويراحمد خبر داد و گفت: اگرچه ما يك استان كمتر توسعه يافته يا در حال توسعه محسوب مي‌شويم اما رويكرد مناسب دولت‌هاي نهم و دهم به چنين استان‌هايي باعث شده تا محروميت‌ از چهره استان كهگيلويه و بويراحمد زدوده شود. به همين دليل، در حوزه كتاب و كتابخواني هم به موفقيت‌هاي بزرگي دست پيدا كرده‌ايم.

صادقي با اشاره به ويژگي‌هاي منحصر به‌فرد استان كهگيلويه و بويراحمد نظير بهره‌گيري از آب و هواي چهار فصل در تمام فصول سال، گفت: قصد داريم كتاب‌هايي را با همكاري ميراث فرهنگي براي معرفي هرچه بيشتر و بهتر فرهنگ و اماكن تاريخي و ديدني استان منتشر كنيم.

وي همچنين از آمادگي اين اداره كل براي كمك به نويسندگان و مترجمان و ناشران استان خبر داد و گفت: اكنون در اداره كتابخانه‌هاي عمومي و در كتابخانه مركزي شهركرد، مكاني را براي برگزاري نمايشگاه دايمي كتاب تهيه ديده‌ايم تا همواره نمايشگاهي در اين مكان برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها