مدير انتشارات دارخوين با اشاره به مجمع ناشران دفاعمقدس كه به تازگي كار خود را با بيست وپنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران آغاز كرده، گفت: اين مجمع ميتواند با سياستگذاري درست، برنامههاي گوناگوني را براي ايجاد توازن بين ناشران دولتي و خصوصي دفاعمقدس فراهم آورد./
وي درباره ناشران دفاع مقدس و ابزارهاي آنها براي جذب مخاطب گفت: ناشران دفاعمقدس در نمايشگاه به دو دسته تقسيم ميشوند. نخست ناشراني كه با پشتوانه دولتي به نمايشگاه آمدهاند. اين وابستگي باعث شده تا از يك سو آنها دغدغه بازگشت هزينهها را نداشته باشند و از سوي ديگر اين ناشران با استفاده از ابزارهاي مختلف تبليغي زمينه جذب مخاطب را فراهم آوردهاند.
احمدي افزود: گروه دوم، ناشران خصوصياند كه توانمندي گروه ديگر را ندارند. تبليغات گسترده ناشران وابسته به دولت باعث شده تا حاصل كار آنها در نگاه رسانهاي هم براي مخاطب جذابيت پيدا كند. اگر اين روند ادامه يابد، همين درصد كم ناشران خصوصي دفاعمقدس هم از صحنه بيرون خواهند رفت.
مدير انتشارات دارخوين براي رفع اين مشكل، فراهم آوردن زمينههاي مناسب را براي تبليغ آثار به صورت رسانهاي پيشنهاد داد و گفت: بايد براي برطرف كردن مشكلات ناشران دفاع مقدس، آسيبشناسي صورت گيرد و به چراييهاي بسياري مانند آنكه چرا بيشتر نويسندگان به چاپ كتابهاي خود در انتشاراتيهاي دولتي گرايش دارند و ناشران خصوصي را باور ندارند، پاسخ داده شود.
احمدي با اشاره به مجمع ناشران دفاعمقدس كه به تازگي كار خود را آغاز كرده، افزود: مجمع ناشران دفاعمقدس ميتواند با سياستگذاريهاي درست، برنامههاي مختلفي را براي ايجاد توازن بين ناشران دولتي و خصوصي دفاعمقدس فراهم آورد.
خريد كتاب براي كتابخانه تخصصي دفاعمقدس زرينشهر در استان اصفهان، يكي از فعاليتهاي انتشارات دارخوين در ايام بيستوپنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران بوده است.
احمدي در اين باره گفت: در فاز نخست خريد كتاب براي اين كتابخانه تخصصي، آثار مختلفي را از دومين نمايشگاه ملي كتاب دفاعمقدس در مشهد خريداري كرديم و امسال هم 1200 عنوان كتاب را از بيستوپنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران خريده ايم.
وي درباره كتابهايي كه خود از نمايشگاه خريداري كرده، افرود: امسال از نمايشگاه كتابهاي «پايي كه جا ماند» و «نورالدين پسر ايران» را خريدم.
نظر شما