شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
اعتبار ويژه، تبليغات رسانه‌اي و همكاري سازمان‌ها ضرورت دارد

كتابفرش سمناني گفت: تخصيص اعتبار ويژه از سوي اداره فرهنگ و ارشاد استان‌ها، تبليغات رسانه‌اي كآرامد و همكاري موثر سازمان فرهنگي هنري استا‌ن‌‌ها براي واگذاري مكان برپايي نمايشگاه، به برپايي با كيفيت‌تر نمايشگاه استاني كتاب كمك مي‌كند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) مهدي شاهي با ابراز رضايت از وضعيت نمايشگاه‌هاي استاني عنوان كرد: عرضه نمايشگاهي كتاب به دليل شرايط اقتصادي خريد مانند تخفيف، نمايش كتاب‌هاي جديد و دسترسي به كتاب به صورت فصلي، امكان فروش بهتر كتاب را فراهم مي‌كند.

كارشناس كانون پرورش فكري كودك و نوجوان استان سمنان با اظهار تاسف از عرضه كتاب‌هاي چاپ قديم در نمايشگاه‌هاي استاني اظهار كرد: عرضه برخي كتاب‌هاي قديمي به مخاطباني كه به دنبال خريد عناوين تازه‌اند و در نظر گرفتن تخفيف ويژه براي اين قبيل كتاب‌ها، بيشتر به يك سوءاستفاده فرهنگي شبيه است! 

شاهي با مثبت ارزيابي كردن زمان و مدت نمايشگاه استاني خاطرنشان كرد: بهتر است شرايط تبليغ و معرفي كتاب ابتدا توسط اداره ارشاد استان ها تسهيل شود و سپس از طريق سايت‌ها و رسانه‌هاي جمعي به اطلاع مخاطب برسد تا امكان خريد غيرحضوري و اينترنتي بيشتر شود. در واقع بايد رسانه‌ها و شبكه‌هاي استاني، تبليغات كتاب را به صورت جدي‌تر پيگيري كنند تا در محيط فروشگاهي هم شرايط تبليغ فراهم شود.

مدير فروشگاه كتاب كودك و نوجوان سمنان با اشاره به لزوم استمرار برنامه‌هاي نمايشگاهي در مقاطع مختلف زماني در سطح استان گفت: در شرايطي كه برگزاري نمايشگاه‌هاي استاني و داخلي دو تا سه مرتبه در سال و نمايشگاه‌هاي كشوري هر چند سال فراهم مي‌شود، مهم‌ترين مشكل در برگزاري نمايشگاه‌هاي استاني، نداشتن مكان به دليل هزينه بالا و همكاري كمرنگ سازمان هنري شهرداري و اعتبار ناچيز اداره ارشاد استان‌هاست.

وي اظهار كرد: اداره كل فرهنگ و ارشاد استان‌ها مي‌توانند از طريق همكاري بيشتر و مستمر با برگزاركنندگان نمايشگاه‌هاي
استاني، تخصيص اعتبار ويژه براي برگزاركنندگان شخصي و ارگان‌ها و همچنين در نظر گرفتن مكان ثابت براي برپايي نمايشگاه، ريسك فروش كتاب و هزينه بالاي اجاره مكان نمايشگاه‌ها را به كمترين حد برسانند.

شاهي در پايان با توجه به حساسيت در حوزه كتاب كودك و نوجوان و فروش وسايل جنبي در اين حوزه افزود: همكاري نهادها و سازمان‌هايي نظير كانون پرورش فكري كودك و نوجوان با سازمان فرهنگي هنري شهرداري‌ها و اداره ارشاد استان‌ها،با اولويت دادن به امور فرهنگي و انجام تبليغات مناسب، راهكار قرار گرفتن كتاب در سبد خريد كالاي خانوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط