مهدی رحیمییگانه، مدیر عامل شرکت چاپ «مایرملنهوف» مهمترین مشکل بر سر راه مدیریت کیفیت در صنعت چاپ را نداشتن تعریفی مشخص و روشن از «کیفیت» دانست و گفت: مدیران و افرادی که در حوزه چاپ فعالیت دارند هنوز مفهوم این واژه را به درستی نمیدانند.-
وی افزود: متاسفانه بسیاری کیفیت را تنها در ظاهری شیک و تمیز خلاصه میکنند در حالی که منظور اصلی ما از کیفیت ابزارهای مورد نیاز است و مختصاتی که یک مشتری برای رضایت از کالای خود ابراز میکند.
به گفته رحیمی، پس از رسیدن به تعریفی از «کیفیت»، آموزش نیروی انسانی و سپس فراهم آوردن ابزار لازم برای دستیابی به «کیفیت» مورد توجه است.
این فعال حوزه صنعت چاپ، اظهار کرد: برخلاف تصور بسیاری از مدیران واحدهای چاپی سه نکته فوق یعنی دانش، آموزش و ابزارهای لازم دست یافتنیاند. شاید بهانه ما تحریمهای بینالمللی باشد اما تحریم امری مربوط به تمام حوزههاست و تنها شامل چاپ نمیشود و ما باید به دنبال راهی برای فراهم آوردن این سه مولفه باشیم.
مدیرعامل شرکت چاپ «مایرملهوف» ایران، در بخش دیگری از صحبتهای خود تعریف بودجه و فراهم آوردن آن پیش از کار را نکتهای مهم در فعالیتهای تجاری توصیف کرد و گفت: متاسفانه این تصور غلط در میان بسیاری از فعالان عرصه چاپ و سایر صنایع وجود دارد که ابتدا پروژه را آغاز و بعد به دنبال تامین بودجه باشند. در حالی که ما باید ابتدا تمام موارد مورد نیاز برای ارایه کار با کیفیت را ارزیابی و سپس پروژههای مختلف چون تاسیس واحد چاپی را آغاز کنیم.
حامی اصلی برپایی دومین کنفرانس ملی «مدیریت کیفیت در چاپ» ادامه داد: بیان این مساله که بودجه نداریم و نمیتوانیم ماشین چاپ مناسب خریداری کنیم پس ماشینهای دست چندم را به کار گیریم، تنها یک توجیه است و منطقی به نظر نميرسد.
رحیمییگانه همچنین درباره نقش دولت در حمایت از واحدهای چاپی، ابراز کرد: ما نباید نقش دولت را در صنعت چاپ به عنوان گزینه اصلی درنظر بگیریم بلکه دولت صرفا یک حامی است که البته این حمایت هم تامین بودجه نخواهد بود. دولت میتواند با ارایه وامهایی با بهره کم شرایط ارتقای ابزارهای چاپی را فراهم کند و یا راه را برای رسیدن به دانش و آموزش هموار کند.
نظر شما