به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آرمین گفت: قاعدتا باید کتابهای رمان و داستان در فصل تابستان مخاطبان زیادتری داشته باشند، ولی مسلما بازار مخاطبان داستان در کشور ما هنوز کم تعدادند که باید برای آن برنامهریزی جدیتری داشته باشیم.
وی افزود: رسانهها میتوانند نقش مهمی در نقد و معرفی کتاب داشته باشند. به عنوان مثال میبینیم برای کالاهای تجاری تا چه حد در تلویزیون برنامه تبلیغی ساخته میشود؛ به طوری که جزو زندگی و فرهنگ مردم شدهاند، ولی در این میان آنچه که به طور واقعی از آن غافلیم، برنامهسازی برای کتاب، اصلیترین کالای فرهنگی است.
نویسنده «شب و قلندر» در ادامه با اشاره به اینکه نقش معرفی کتابهای خوب در رسانهها میتواند به رشد فرهنگی بینجامد گفت: تبلیغ برای کتاب میتواند جامعه را در عرصههای اجتماعی و فرهنگی متحول کند. در صورتی که مثلا تلویزیون برای بخش نقد و یا معرفی کتاب برنامههایی را در ساعتهای پر بیننده تدارک ببیند، مطمئنا بازار کتاب تکان خواهد خورد.
این هنرمند در ادامه بابیان اینکه هنر باید بومی و مردمی شود، گفت: به نظر من تا ادبیات و هنر را به عامه مردم وصل نکنیم، فرهنگ غنی نخواهیم داشت. به طور خیلی ساده یکی از راههای معرفی بیشتر کتاب به مردم سوپرمارکتها و حتی فرودگاهها و ترمینالها هستند. این حرکتها شاید در ابتدا هزینهبر باشند، ولی در نهایت به نفع چرخه اقتصادی کتاب و حتی درآمدهای کل کشور خواهد بود.
پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷
نظر شما