یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
ناآگاهی از تازه‌های نشر، مشکل اصلی است

مدير‌ كتاب‌سراي مهرگان شهرستان دامغان با انتقاد از ارایه آمار سرانه مطالعه سليقه‌اي در استان‌ها، مهم‌ترين مانع افزايش فرهنگ كتابخواني در شهرستان‌ها را آگاهي نداشتن مخاطبان از تازه‌هاي نشر استاني دانست.-

حميد‌رضا شجاعي‌نيا در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به معرفي كتاب از طريق دهان به دهان و سينه‌ به سينه در شهرستان‌ها گفت: ایبن در حالی است که افزايش سرانه مطالعه در شهرستان‌ها از طريق تبليغات وسيع نهاد‌هاي فرهنگي و برنامه‌ريزي براي معرفي كتاب در شبكه‌هاي استاني و كتابخانه‌‌ها و استفاده از فضاهاي شهري براي تبيلغ كتاب به ثمر مي‌نشيند. 

وي با بيا‌ن اين‌كه همه مخاطبان شهرستانی به دنياي مجازي اطلاع‌رساني دسترسی ندارند، افزود: شبكه‌هاي مجازي به‌طور فراگير در اختيار مخاطبان كتاب شهرستاني قرار ندارند و فقط 10 درصد خريداران كتاب از تازه‌هاي نشر استان مطلع‌اند و اين آگاهي‌بخشی بايد از طريق شبكه استاني پوشش داده شود. 

مدير كتابفروشي مهرگان با اشاره به افزايش عناوين كتاب در كتابفروشي‌هاي شهرستاني عنوان کرد: وجود تعداد بسيار عناوين كتاب در كتابفروشي‌ها باعث حق بيشتر انتخاب از سوي مخاطبان مي‌شود و خريد كتاب را افزايش مي‌دهد. 

شجاعي‌نيا با اشاره به نقش همكاري شهرداري دامغان در نصب بيلبوردهاي تبليغاتي در حوزه كتاب با هدف افزايش سرانه مطالعه گفت: شهرداري شهرستان دامغان با صرف بودجه‌ فرهنگي در عرصه معرفي كتاب از طريق نصب بيلبورد‌هاي تبليغاتي در افزايش سرانه كتابخواني شهرستان گام بزرگي برمي‌دارد.

مدير كتابفروشي مهرگان دامغان با بیان این‌که عوامل مختلفی باعث فروش بالای كتاب در شهرستان‌ها می‌شوند،افزود: مهم‌ترين عامل در فروش بالاي كتاب‌ها علاوه بر موضوع كتاب، محتواي نگارش و شهرت نويسنده، تعداد تجديد چاپ یک اثر است كه باید تقویت شود و از اعمال‌نظر‌های سلیقه‌ای در این باره پرهیز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط