غزاله طایفهمحمودی درباره اين اثر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: کتاب «خطاهاي رايج در روزنامهنگاري اقتصادي» به خطاها یا به عبارت ديگر گافهای روزنامهنگاران اقتصادی و حقههای نگارشی آنها ميپردازد.
وي ادامه داد: پيش از اين كتاب «مفاهيم كاربردي در روزنامهنگاري اقتصادي» را تاليف كرديم و معتقدم كتاب «خطاهاي رايج در روزنامهنگاري اقتصادي» اثر قبلي را كامل ميكند.
وي اضافه كرد: گاهي درباره نوشتن آمارهايي چون درصد در خبرها اشتباهاتي رخ ميدهد. اين خطاها در اين كتاب آورده شده و خطاهايي است كه خود ما به عنوان خبرنگار اقتصادي تجربه كردهايم.
طايفهمحمودي در ادامه سخنانش به بخش ديگري از اين خطاها اشاره كرد و گفت: اعتماد خبرنگاران به خبرهاي روابط عمومي سازمانها يكي ديگر از خطاهاي رايج خبرنگاران است. در حوزه مفهومي نيز گاهي اشتباهاتي رخ ميدهد به طور مثال خبرنگار تفاوت بين بودجه عمراني يا بودجه جاري را نميداند.
به گفته اين خبرنگار اقتصادي، اين كتاب در چهار بخش تدوين شده است؛ خطاهاي نگارشي، خطاهاي رايج و حقههاي آماري، خطاهاي مفهومي و بايستههاي رويكردي.
وي مخاطبان اصلي كتاب را خبرنگاران اقتصادي و دانشجويان روزنامهنگاري و ارتباطات دانست و گفت: نقطه ضعف اصلي كتاب نداشتن منبع در آن است، چون تاكنون در اين حوزه كتابي تاليف نشده و مرجع كتاب خود كتاب است.
وي يادآور شد: بخشي از مطالب كتاب از مقالات برخي از سايتها و بخشي ديگر حاصل تجربيات خبرنگاران اين حوزه است.
طايفهمحمودي اظهار اميدواري كرد چاپ اين كتاب نقطه آغازي براي تاليف كتابهاي ديگر باشد.
کتاب «خطاهاي رايج در روزنامهنگاري اقتصادي» در 92 صفحه، با شمارگان هزار و 200 نسخه و بهاي چهارهزار تومان از سوي انتشارات چالش منتشر شده است.
پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
نظر شما