کتاب «سلامت اداری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیدگاه دریافتکنندگان خدمات» نوشته داریوش یعقوبی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. این کتاب به بسیاری از معضلات و مسایل مربوط به بخش اداری وزارت ارشاد پاسخ داده است.-
وی ادامه داد: یک از معضلاتی که همواره در سطح کشور وجود دارد، این است که اغلب مردم از ناکارآمدی در حوزه اداری و بروکراسی شکایت دارند. از طرف دیگر بحث سلامت اداری در میان مردم مطرح است. بنابراین، سعی کردم تا با تالیف این اثر علاوه بر حل مسایل و معضلات موجود در وزارت ارشاد، زمینههای افزایش کارآمدی بخش بروکراسی این وزارتخانه و بهبود رابطه آن با اربابرجوع را فراهم کنم.
مولف کتاب «سلامت اداری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیدگاه دریافتکنندگان خدمات» با بیان اینکه پیشنهادهای مطرح شده در این نوشتار جنبه کاربردی دارند، افزود: موضوعهایی که در این اثر با هدف افزایش رضایتمندی اربابرجوعان وزارت ارشاد مطرح شدهاند، مبتنی بر یافتههای تجربیاند.
یعقوبی عنوان کرد: تمام مراجعهکنندگان به معاونتهای مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله عموم مردم، مخاطبان این اثر را تشکیل میدهند. آنها با مطالعه این اثر میتوانند از وضعیت بخش اداری وزارت ارشاد آگاهی کسب کنند. همچنین مدیران و مسوولان وزارت ارشاد نیز با مطالعه این اثر با حرف دل و مشکلات اربابرجوعان خود آشنا میشوند و از فعالیتهای خود ارزیابی به عمل میآورند.
«درک عدالت در میان ایرانیان»، «بررسی رضایتمندی دریافتکنندگان خدمات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «روشهای ایجاد باورهای پرهیز از قاچاق کالا در میان مرزنشینان» عناوین کتابهاییاند که تاکنون به قلم داریوش یعقوبی راهی بازار نشر شدهاند. همچنین یعقوبی اکنون در حال ترجمه اثری در حوزه روش تحقیق در علوم اجتماعی است.
چاپ نخست کتاب «سلامت اداری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیدگاه دریافتکنندگان خدمات» اثر مشترک داریوش یعقوبی و حسین نورینیا با شمارگان 500 نسخه، 65 صفحه و بهای یکهزار و 650 تومان به تازگی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.
نظر شما