چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
افتتاح 6 کتابخانه روستایی در بوشهر

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از افتتاح شش باب کتابخانه جدید در این استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.-

صدرالله محتشم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این کتابخانه‌ها در روستاهای باریکان، چاهه، تشان، دره‌بان، بندر رستمی و بندر عامری قرار دارند.

وی افزود: این شش کتابخانه با اعتباری افزون بر 600 میلیون ریال تجهیز و افتتاح می‌شوند.

محتشم با بیان این‌که ساختمان اغلب این کتابخانه‌ها توسط شورا و دهیاری به اداره کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده، گفت: با تامین ساختمان، زمینه برای تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی با هزینه‌های کمتری فراهم شده است.

وی همچنین درباره ضرورت ساخت کتابخانه در روستاهای کشور توضیح داد: روستاها جزیی از شاکله این جامعه‌اند و با توجه به این‌که از امکانات متعارف شهرها بی‌بهره‌اند و جامعه امروز ما نیز به شدت در معرض تبلیغات انواع رسانه‌ها و کالاهای فرهنگی است کتابخانه‌ها، می‌توانند پرکننده خلاء مراکزها و نهادهای این حوزه باشد.

به گفته محتشم، ساخت و راه‌اندازی کتابخانه در روستاها می‌توانند تقویت‌کننده بنیان‌های فرهنگی هر روستا باشد که با اجرای طرح جهادی هر روستا یک کتابخانه زمینه اجرایی شدن آن فراهم شده است.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان این‌که اکنون 23 باب کتابخانه روستایی در بوشهر فعالند، گفت: طبق‌ برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار است تعداد کتابخانه‌های روستایی استان بوشهر به 50 باب افزایش پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط