چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
اغلب آثار عرضه شده در نمايشگاه كتاب قزوين عناوین سال‌هاي پيش‌اند

افزایش بهای کاغذ ناشران را برای انتشار آثار جدید محدود می‌کند. به‌گفته مدیرمسوول نشر «طه» قزوین، در هشتمین نمایشگاه استانی کتاب قزوین اغلب آثار عرضه شده، عناوین تکراری سال‌های پیش‌اند.-

محمدرضا حمیدی ابراهیم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: افزایش بهای کاغذ سبب شد تا بعضی ناشران کتاب‌های به اصطلاح انباری را عرضه کنند که در اثر این اتفاق علما، استادان و دانشجویانی که برای خرید آثاری خاص در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند، بی‌بهره می‌مانند.

وی درباره راه حل مشکل بهای کاغذ و کتاب گفت: به نظر می‌رسد این مشکل دارای دو جنبه است و به‌ دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل می‌شود. افزایش روزافزون بهای کاغذ و روند کُند ارایه مجوز کتاب، مشکل ناشران را دو چندان می‌کند. همچنین این وزارتخانه با حذف دلالان از فرآیند واردات کاغذ، نقش به‌سزایی در کاهش بهای کاغذ ایفا خواهد کرد، چرا که خرید هر بند کاغذ با دلار آزاد حدود 600 هزار ريال می‌شود، در حالی که اینک قیمت هر بند کاغذ حدود 900 هزار تا یک میلیون ريال است.

مدیرمسوول نشر «طه» قزوین درباره بهترین آثاری که این نشر در نمایشگاه کتاب قزوین ارایه کرده‌ است، بیان کرد: کتاب‌های «شرحی بر وصایای امام خمینی(ره)»، «مهندسی انقلاب»، «فرهنگ مردم الموت» و «زندگینامه و خاطرات فرهنگیان قزوین» آثاری‌اند که با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبه‌رو شده‌اند. 

هشتمین نمایشگاه کتاب استان قزوین از 16 تا 22 مهرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط