دکتر محمداسماعیل فدایینژاد در گفتوگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مخاطبان اصلی کتاب «مدیریت مالی؛ مدیریت خلق ارزش» را مدیران اجرایی دانست و گفت: افرادی که به عنوان مدیر در شرکتهای مختلف کار میکنند میتوانند دستورالعملهای این کتاب را اجرا کنند و تاثیر آن را در بهبود شرایط بسنجند. هدف اصلی تاکید شده در این کتاب، خلق یک ارزش افزوده در شرکتهاست و نویسنده درباره اصولی بحث میکند که به افزایش ثروت سهامداران منتهی میشود.
استفاده بهینه از منابع یکی از عواملی بود که فدایینژاد آن را در کسب سود بسیار مهم دانست و گفت: چگونگی استفاده از منابع موجود بسیار با اهمیت است و مدیران اجرایی باید با منابعی که در دست دارند و با در نظر گرفتن وضعیت نقدینگی، میزان ریسک و بسیاری از عوامل دیگر بهترین تصمیمگیری را برای خلق ارزش داشته باشند.
فدایینژاد، این کتاب را متفاوت از بسیاری از کتابهای حوزه مدیریت مالی دانست و اظهار کرد: کتاب «مدیریت مالی؛ مدیریت خلق ارزش» برای مقطع کارشناسی ارشد در رشتههای مدیریت اجرایی و MBA نوشته شده و کاربردی است. دانشجویانی که در این رشتهها تحصیل میکنند اغلب به کار مشغولند و در دوره تحصیل علاوه بر مسایل نظری، با شرایط کاری هم آشنا میشوند و با مطالعه این کتاب میتوانند دستورالعملهای ارایه شده در این کتاب را در محیط کار پیاده کنند.
وی افزود: نویسنده در این کتاب گام به گام روشهای مدیریتی را آموزش میدهد و نکاتی را که باید در تصمیمگیری لحاظ کرد پر رنگتر میکند. در واقع مدیر اگر اطلاعات خوبی از محیط داشته باشد با منابع مشخص میتواند هزینه را به حداقل و بازدهی را به حداکثر برساند.
کتاب «مدیریت مالی؛ مدیریت خلق ارزش» اثر مشترک گابریل هاوانینی و کلود دیالت با ترجمه دکتر محمد اسماعیل فدایینژاد و دکتر سیدجلال صادقیشریف در 384 صفحه، با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر شده است.
یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
نظر شما