شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
«گزیده غزلیات سعدی» برای کودکان و نوجوانان

«گزیده غزلیات سعدی» هشتمین جلد از مجموعه «ادبیات ایران از دیروز تا امروز» برای مخاطب کودک و نوجوان به چاپ رسید. در این کتاب که از سوی انتشارات پیدایش به بازار کتاب راه یافته، شرح واژگان و اصطلاحات اشعار سعدی به زبان ساده درج شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گردآورنده «گزیده غزلیات سعدی» مسعود علیا  و نقاشی آن را محمدمهدی طباطبایی انجام داده است.
 
علیا در این کتاب ضمن گزينش بيش از 70 غزل از سعدی، در پانويس صفحات واژگان و عبارات دشوار را به زبانی ساده برای مخاطبان کودک و نوجوان آورده است. وی همچنين در ابتدای كتاب مقدمه ای با عنوان «باب آشنايی» نوشته و معرفی کوتاهی درباره زندگی سعدی و تاثير قلم او بر زبان و ادبيات فارسی ارایه کرده است.
 
در معرفی این کتاب آمده است:

«سعدی برای همه کسانی که جرعه‌نوش سرچشمه‌های ادبیات فارسی هستند، نام آشنایی است. آثار ماندگار سعدی، چه در شعر و چه در نثر نه تنها باعث شد که نام او در تاریخ ادبیات فارسی جاودانه بماند، بلکه همچون حلقه‌ای عظیم در روند تکاملی شعر ایران قرار گیرد. گزیده غزلیات سعدی بخشی از این گنجینه است که در نوع خود بی‌نظیر است.»
 
پیش از این کتاب های هزار و یک شب، کلیله و دمنه، مثنوی و معنوی، لیلی و مجنون، منطق الطیر، رباعیات عطار از مجموعه «ادبیات ایران از دیروز تا امروز» این ناشر منتشر شده‌اند.
 
کتاب 176 صفحه‌ای «گزیده غزلیات سعدی» پاییز امسال(1391) در دو هزار نسخه و با قیمت چهار هزار تومان وارد بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها