وحيده كاشينهنجي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: طرح مباحث در اين كتاب به گونهاي صورت گرفته تا خود دانشآموزان مفهوم سواد اطلاعاتي را فراگیرند.
وي ادامه داد: پيش از اين، كتاب «سواد اطلاعاتي در مدارس» را تاليف كرده بودم. نقطه ضعفی در این کتاب وجود داشت كه دانشآموزان نميتوانستند با مفهوم سواد اطلاعاتي آشنا شوند.
وي تاكيد كرد: با ترجمه اين اثر اين نقص برطرف خواهد شد. اين كتاب باعث ارتقاي سواد اطلاعاتي دانشآموزان ميشود.
به گفته اين كارشناس كتابداري، با همكاري معلم و معلم - كتابدار در مدارس، سواد اطلاعاتي دانشآموزان در قالب طرحهايي چون «من پژوهش ميكنم» ارتقا مييابد.
كاشينهنجي اضافه كرد: راهكارهايي در كتاب «راهنماي سواد اطلاعاتي دانشآموزان براي معلمان و معلم كتابداران» ارايه ميشود تا دانشآموز ياد بگيرد به سوالات خود جواب دهد. در كتاب پيشين من مفاهيم نظري سواد اطلاعاتي در مدارس بيان شده و در اين كتاب راهكارهاي عملي مطرح ميشود.
وي در پايان گفت: نسخه اصلي كتابي كه ترجمه ميكنم، متعلق به سال 2008 است. ترجمه اين اثر انجام شده و اكنون در حال ويراستاري است.
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
نظر شما