چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
اهتمام استان‌‌ها در پیشگیری از ورود کتاب‌های غیراستاندارد به مدارس

مدیر طرح «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» وزارت آموزش و پرورش گفت: اهتمام جدی ادارات آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور در پیشگیری از ورود کتاب‌های غیراستاندار به مدارس باعث شده تا تعداد کتاب‌های ارسالی ناشران به دبیرخانه طرح مذکور نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته باشد.-

فریبا کیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: از زمان اعلام مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش (آيين‌نامه ساماندهي منابع آموزشي و تربيتي؛ مواد و رسانه‌ها) ادارات آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور با جدیت بیشتر این مصوبه را در مدارس اجرا و با ارسال کتاب‌ها به دبیرخانه طرح «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» با هدف ارزیابی، از ورود کتاب‌های غیراستاندارد جلوگیری کرده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون دبیرخانه مذکور با ازدحام بسیاری از کتاب‌های آموزشی و کمک درسی مواجه شده است. کارشناسان در این دبیرخانه مشغول ارزیابی این کتاب‌ها هستند تا در صورت مناسب بودن محتوای آن‌ها، به صدور مجوز توزیع در مدارس اقدام کنند.

کیا همچنین از تهیه و ارسال کارنامه برای 300 ناشر آموزشی و کمک درسی خبر داد و گفت: این کارنامه، فهرست مجموعه کتاب‌های آموزشی و کمک درسی مورد تایید دبیرخانه طرح «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» را دربردارد.

مدیر طرح «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» در پاسخ به این سوال که ضرورت تهیه این کارنامه چه بوده است؟ گفت: این کارنامه‌ها علاوه بر این‌که زمینه آگاهی ناشران از عناوین کتاب‌های تایید شده از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را فراهم می‌کنند بلکه آن‌ها را با استانداردهای تهیه کتاب مناسب نیز آشنا می‌کنند.

وی همچنین از برگزاری نخستین جلسه شورای سیاستگذاری طرح «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» خبر داد و گفت: این جلسه با حضور تمام اعضای شورای سیاستگذاری و مسوولان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه جاری برگزار شد.

کیا افزود: اتخاذ وحدت رویه و سیاستگذاری برای اجرای آیین‌نامه «ساماندهي منابع آموزشي و تربيتي؛ مواد و رسانه‌ها» از  اهداف برپایی این جلسه به شمار می‌رود. بر اساس این هدف تمام دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مرتبط با وزارت آموزش و پرورش موظفند نسبت به اجرایی شدن این آیین‌نامه اهتمام داشته باشند.

مدیر طرح «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» توضیح داد: تعامل میان مولفان، ناشران و مسوولان تدوین برنامه‌‌های درسی وزارت آموزش و پرورش از  دستاوردهای اجرایی شدن آیین‌نامه «ساماندهي منابع آموزشي و تربيتي؛ مواد و رسانه‌ها» محسوب می‌شود که بر اساس آن کتاب‌های آموزشی همسو با اهداف برنامه‌های درسی تولید و منتشر می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط