سید مجتبی مطهر در گفتوگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: یکی از ملزومات فعالیت ناشران بخش خصوصی در حوزه نشر، بهصرفه بودن این کار از نظر اقتصادی و بازگشت سرمایه است.
وی افزود: برخی از ناشران بزرگ دولتی کتاب را بدون توجه به این موضوع منتشر میکنند و فروش رفتن یا نرفتن کتابها برای آنها اهمیت چندانی ندارد، در حالی که یک کتاب باید از وجوه مختلف بررسی و نیازسنجی شود.
مطهر با بیان اینکه در انتشارات «آرما» هر اثر پیش از انتشار در شورای نشر بررسی میشود، گفت: اگر مشخص شود کتاب مذکور، مورد نیاز مخاطب و بازار است و کشش عرضه آن در میان مخاطبان وجود دارد، شورا دستور لازم را برای انتشار آن میدهد.
وی درباره روشهای نیازسنجی این انتشارات توضیح داد: این کار به روشهای مختلف انجام میشود؛ به عنوان مثال، نخست از سیستم فروش و توزیع کتاب بازخوردهای کتاب را میگیریم و سپس به سراغ کارشناسان و متخصصان هر حوزه میرویم. این انتشارات با ارایه معرفی کتابهای جدید خود برای کارشناسان هر حوزه، نظر آنان را درباره اثر، کارایی و بازخوردهای مختلف آن جویا میشود و با این کار برای تجدید چاپ یا انتشار اثرهای بعدی شرایط را میسنجند.
مدیر روابط عمومی انتشارات «آرما» همچنین به نظرسنجی از موزعان و کتابفروشان اشاره کرد و یادآور شد: از آنان نیز برای کارها و آثار جدیدمان بارخورد میگیریم تا بتوانیم آثار مناسب و خوبی را عرضه کنیم.
مطهر در بخش دیگر سخنان خود از انتشار کتاب «بهم میاد» نیز خبر داد و گفت: این کتاب با نگاهی جدید به موضوع حجاب، اثری از «رنده عبدالفتاح» است که توسط «محسن بدره» به زبان فارسی ترجمه شده است.
وی ادامه داد: حسامالدین مطهری نیز دو کتاب را با عناوین «کلت 45» و «حاشیه بر کتاب» به رشته تحریر درآورده که کتاب نخست درباره نقش گروهکهای تروریستی در مسیر انقلاب اسلامی ایران و کتاب دوم، مجموعه مقالاتی درباره کتاب و کتابخوانی است. این دو کتاب نیز در دست چاپ قرار دارند.
به گفته مطهر، کتاب «نقش کلمه علی در معماری مساجد ایران» اثر مشترک پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات وزارت ارشاد، دیگر کتاب در دست انتشار این مجموعه به شمار میآید.
انتشارات آرما از سال 1389 فعالیت خود را در حوزههای عمومی آغاز کرده است.
یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
نظر شما