ايبنا - خواندن يك صفحه از يك كتاب را ميتوان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعهاي از اكسير دانايي، لحظهاي همدلي با اهل دل، استشمام رايحهاي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...
در سال 2001، «دیاگو» یک سری تواناییهای منابع انسانی را، که برای کمک به انجام استراتژی سازمانی شرکت موردنیاز بود، تعیین و مشخص ساخت. هدف، رسیدن به سطح اول منابع انسانی جهانی بود. توانمندیهای شرکت بر پنج محور متمرکز بود: منابع انسانی استراتژیک، تغییر و توانمندی سازمانی، جذب استعدادها، توسعه و حفظ موقعیت، تشویق توسعه ارزشگذاری عملکرد کارکنان. وقتی بحث از استراتژی میشود باید به درک بسیار بالا از مشتریها، کار، استراتژی رقیب و چگونگی ارزشگذاری در شرکت توجه ویژهای مبذول گردد.
متخصصان منابع انسانی مجبور بودند چند کار را همزمان با هم انجام دهند: مثلاً مطمئن شوند که عملکرد هر فرد و سازمان برای هدایت و تمرکز بر اهداف در مسیر صحیحی قرار گرفته و این خود، توانمندیها را به سوی استراتژی سوق داده و آن را عینیت بخشیده است. باید متدولوژی شرکت تعریف شود و مدیران وادار به اجرای آن گردند و از آنان خواسته شود که عملکرد تجاری را براساس این روشها و پیگیری استراتژی ارتقاء بخشند. در نهایت، متخصصان باید فرهنگ را به سوی آمادگی تغییرپذیری سوق دهند.
صفحه 49/ تفکر استراتژیک/ حمید تنکابنی/ انتشارات مروارید/ چاپ اول/ سال 1391/ 205 صفحه/ 9000 تومان
نظر شما