چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
«آنالیز ریاضی» دوباره از سمنان آمد

«آنالیز ریاضی» عنوان اثری از علی غفاری است که برای دومین بار از سوی انتشارات دانشگاه سمنان به چاپ رسیده است._

نویسنده کتاب «آنالیز ریاضی» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: این کتاب برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته ریاضی کاربردی نوشته شده است.
 
غفاری ادامه داد: کتاب موضوعاتی مانند دستگاه اعداد حقيقي، فضاهاي متريك، دنباله­ها و سري­ها، پيوستگي و مشتق، انتگرال ريمان اشتيليس، دنباله­ها و سري­هاي توابع و توابع با تغيير كرانداروسري‌هاي فوريه را دربر می‌گیرد. همچنین در این کتاب مثال‌های زیادی با زبان روان و ساده آورده شده‌اند که این کتاب را برای مخاطب‌های عام ساده‌تر می‌سازند.
 
غفاری اضافه کرد: درس‌های آناليز رياضي 1 و 2 از مهمترين درس‌های دوره كارشناسي‌اند و كتاب­هاي معتبري كه در اين زمينه به چاپ رسيده­اند، عميق و براي مخاطبی كه نخستین بار با آناليز آشنا مي‌شود، سنگين‌اند. بنابراین، با توجه به ماهيت آناليز از نظر دقت و عمق مطالب ارایه شده، فراگرفتن آن براي دانشجويان دوره كارشناسي گاهي با كندي و زحمت انجام مي­گيرد.

وی یادآور شد: با توجه به نوع زبان استفاده شده در این اثر، کتاب «آنالیز ریاضی» برای دانشجویان رشته‌های دیگر مانند برق نیز قابل استفاده است.

به گفته این مدرس دانشگاه، چاپ دوم کتاب با شمارگان 400 نسخه و بهای 65 هزار ریال از سوی انتشارات دانشگاه سمنان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط