جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۱
کتاب «فعالیت‌های فرهنگی» به چاپ سوم رسید

کتاب «فعالیت‌های فرهنگی» اثر لیلا باباخانی به چاپ سوم رسید. این اثر با بیان ضرورت و جایگاه فعالیت‌های فرهنگی در ابعاد فردی و اجتماعی، یادآور می‌شود که پیشرفت فرهنگی نیازمند سیاستگذاری‌ها و تولید کالای فرهنگی مناسب است.-

باباخانی، نویسنده اثر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ارایه تعریفی جامع و تخصصی از فعالیت‌های فرهنگی را رویکرد اصلی این پژوهش دانست و گفت: کالا و فعالیت‌های فرهنگی در شمار خدمات معمولی یا لوکس نیستند بلکه نقش بالایی در شکل‌گیری شخصیت، توانمندی‌ها، مهارت‌ها، افکار و رفتار جوامع دارند.

کارشناس ارشد رشته مدیریت فرهنگی افزود: اهمیت‌دادن به فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در دوران ابتدایی زندگی نقش به‌سزایی در قدرت تصمیم‌گیری افراد، نحوه دستیابی به اطلاعات، شناخت منابع صحیح، توانمندی تشخیص بالا و مواجهه صحیح با مشکلات و بحران‌های گوناگون را فراهم می‌کند.

باباخانی با اشاره به بخشی از محتوای این کتاب گفت: در جوامع پیشرفته‌ مانند انگلستان کالای فرهنگی برخلاف کشورهای توسعه نیافته در سبد خانواده قرار دارد و آن‌ها اهمیت فراوانی برای این دسته از محصولات قایل هستند، چرا که به جایگاه و نقش آن‌ها در پرورش اندیشه اعضای جامعه خود پی برده‌اند و می‌دانند استفاده صحیح و مکرر از کالاهای فرهنگی مانند کتاب در درازمدت در ایجاد مدیریت ذهنی، افزایش مهارت مقابله با اضطراب‌ و ارتقای مهارت‌‌ها و تعاملات بین فردی تاثیرات فراوانی دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: در این کتاب فعالیت‌های فرهنگی را طی هشت فصل بررسی کرده‌ام. رویکرد اصلی کتاب دسته‌بندی فعالیت‌های فرهنگی به سه شکل افقی، عمودی و نظارتی بود. رویکرد عمودی به تولید، رویکرد افقی به مصرف کالای فرهنگی و بخش نظارتی بر مشخص کردن قوانین و مقرارت فرهنگی اشاره دارد.

وی دلیل این را که کتاب «فعالیت‌های فرهنگی» در مدت کوتاهی به چاپ سوم رسیده است در افزایش متقاضیان و دانشجویان رشته مدیریت فرهنگی دانست و درباره پیام اصلی کتاب گفت: این نوشتار به مخاطبان خود می‌گوید تا زمانی که کالای فرهنگی خوبی تولید نشود، نباید انتظار گردهمایی‌های فرهنگی مناسب را داشته باشیم. تولید و عرضه کالای فرهنگی مناسب تعمیق، باورها و فرهنگ افراد جامعه را در پی دارد.

باباخانی بیان کرد: اکنون مشغول نگارش کتابی با عنوان «صنایع فرهنگی‌» هستم. این اثر جلد بعدی «فعالیت‌های فرهنگی» به شمار می‌آید. 

«مفاهیم، اهمیت و نقش فعالیت‌های فرهنگی»،‌«انواع فعالیت‌های فرهنگی»، «آشنایی با فعالیت‌های فرهنگی اقوام مختلف»، «آشنایی با اصول و ویژگی‌های ارتباطات فرهنگی»، «فعالیت‌های فرهنگی و قدرت ملی»، «کالاهای فرهنگی و هنری»، «صنایع دستی» و «اهمیت و فواید برگزاری تجمعات فرهنگی» فصول کتاب «فعالیت‌های فرهنگی» را تشکیل می‌دهند.

سومین چاپ کتاب «فعالیت‌های فرهنگی» را انتشارات ساکو با شمارگان یک‌هزار نسخه در 206 صفحه و بهای هشت هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها