جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
اثری تحلیلی را تالیف کردم

مولف کتاب «دوره فشرده در گرانش و کیهانشناسی کلاسیکی» گفت: این کتاب، اثری تحلیلی است و برای مخاطب عام کاربرد ندارد. دانشجویان فیزیک برای استفاده از این کتاب باید از حداقل دانش ریاضی برخوردار باشند._

حسین غفارنژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره ضرورت تالیف این کتاب عنوان کرد: متاسفانه کتابی به زبان فارسی که در آن به صورت جامع به موضوع گرانش پرداخته باشد وجود نداشت و دانشجویان کارشناسی ارشد رشته فیزیک خلاء چنین منبعی را حس می‌کردند.

وی ادامه داد: بنابراین، من حاصل تجربیات، یادداشت‌ها، بیش از 10 سال تحقیق و مقالات خود را در این حوزه نوشتم.

وی افزود: در این اثر کیهانشناسی کلاسیک در قالب روایتی داستانی برای مخاطب گفته شده و مباحثی مانند نظریه نسبیت خاص انیشتن، نظریه گرانش نیوتن، نسبت خاص و فضا زمان مينوكوفسكي، آناليز تانسوري، نسبیت عام اينشتين و نظريه‌هاي نرده‌اي تانسوري گرانش مطرح شده است.

به گفته این مدرس دانشگاه، این کتاب 12 فصل دارد که فصل آخر آن طولانی‌ترین بخش کتاب محسوب می‌شود و در آن درباره مباحث کیهانشناسی، مدل‌های استاندارد و غیراستاندارد، مدل‌های تورمی و ... صحبت شده است.

وی درباره مخاطبان کتاب گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد رشته فیزیک مخاطبان اولیه کتاب محسوب می‌شوند و در مرحله بعدی، علاقه‌مندان به این مبحث می‌توانند از آن استفاده کنند. البته در این کتاب فرض شده است که مخاطب کتاب حداقل دانش ریاضیات و آنالیز تانسوری را برای درک اثر دارد.

وی تاکید کرد: در واقع، این کتاب توصیفی نیست و بیشتر مباحث آن تحلیلی است و از این نظر، برای مخاطب عام کاربرد ندارد.

غفارنژاد همچنین گفت: این اثر می‌تواند در کنار سایر آثار جامع منتشر شده در این حوزه، مکمل خوبی برای درک مباحث مربوط به گرانش و کیهانشناسی کلاسیک باشد. همچنین اگر قرار باشد بار دیگر این اثر را ویرایش کنم، در قالب یک پیوست مباحث مربوط به کیهانشناسی کوانتومی را در آن خواهم گنجاند.

کتاب «دوره فشرده گرانش و کیهانشناسی کلاسیکی» با شمارگان 200 نسخه و بهای 95 هزار ریال از سوی انتشارات دانشگاه سمنان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط