یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
انتشار نخستین وقایع‌نگاری از مهاجرت جنگ‌زدگان

نخستین وقایع‌نگاری از مهاجران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران درباره مردم جنگ‌زده شهر‌های خرمشهر و آبادان، در کتاب «هوبره» به قلم علی عچرش منتشر می‌شود. این اثر در 15 فصل از سوی نشر دارخوین روانه بازار نشر خواهد شد.-

عچرش در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب «هوبره»  اظهار کرد: این اثر در قالب خاطره-داستان به شرح زندگی جنگ‌زدگان شهر‌های آبادان و خرمشهر در 15 فصل می‌پردازد. 

وی افزود: «هوبره» بر اساس تجربیات شخصی من از روزهای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به نگارش درآمده و رنج مردم جنوب کشور را بیان می‌کند. تاکنون کتاب‌های گوناگونی با موضوع دفاع‌مقدس را مطالعه کرده‌ام که به جبهه‌های جنگ می‌پردازند اما کمتر به مساله مردم جنگ‌زده اشاره می‌کنند.

عچرش ادامه داد: ماجراهای کتاب «هوبره» از اعلام رسمی حمله عراق به ایران آغاز می‌شود و تا آزاد شدن اسیران ادامه دارد. مخاطب در این کتاب با مسایل زیادی چون وحدت میان قومیت‌ها و مذاهب در شهرهای آبادان و خرمشهر و کمک رسانی آن‌ها به جبهه‌های دفاع مقدس روبه‌رو می‌شود. همچنین به اتفاق‌هایی مانند تغییر فرهنگ قومیت‌ها و فراهم شدن امکان تحصیل برای فرزندان‌ آن‌ها اشاره می‌شود.

وی افزود: نگارش کتاب را از سال 1388 آغاز کردم و آن را در سال 1389 به پایان رساندم. این کتاب قرار است به زودی از سوی نشر دارخوین روانه بازار نشر شود. 

عچرش درباره انتخاب عنوان«هوبره» برای کتابش گفت: این عنوان برگرفته از نام پرنده‌ای مهاجر است که از قدرت خوبی برای مبارزه برخوردار است. نام پیشنهادی من «جامانده» بود اما ناشر اثر مدعی بود این عنوان تکراری است به همین دلیل نام «هوبره» را برای آن انتخاب کردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها