دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
نمایشگاه کتاب محل مناسبی برای ترویج اندیشه‌های مقام معظم رهبری است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که کتاب یکی از مطلوب‌های زندگی بشر محسوب می‌شود، گفت: نمایشگاه کتاب تهران محل مناسبی برای ترویج اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی است.-

علی داننده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: با توجه به این‌که کتاب از  نمادهای پیشرفت بشر در زندگی فردی و اجتماعی به شمار می‌آید، برپایی هرچه باشکوه و با کیفیت‌تر نمایشگاه کتاب تهران بیش از پیش ضرورت می‌یابد.

وی ادامه داد: با وجود گستردگی فضاهای مجازی و پیشرفت تکنولوژی، کتاب همچنان از جایگاه والایی برای توسعه فرهنگ عمومی کشور برخوردار است. بنابراین، باید بکوشیم مطالعه کتاب میان عوام و خواص به دغدغه تبدیل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تهران باید پاسخگوی نیازهای فرهنگی مردم باشد، افزود: دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب می‌توانند با فراهم کردن زمینه‌های لازم در این رویداد بزرگ فرهنگی مانند ارایه کتاب‌های مناسب و برپایی نشست‌های متعدد با موضوع انتخابات، اطلاعات مردم را نسبت به جریان انتخابات ریاست جمهوری ارتقا دهند.

داننده پیشنهاد داد:‌ ارایه فهرست کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه کتاب تهران، از اتلاف وقت بازدیدکنندگان می‌کاهد و باعث می‌شود آن‌ها با آگاهی بیشتری به انتخاب کتاب بپردازند.

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری که در نمایشگاه کتاب تهران اجرا می‌شوند، در توسعه فرهنگ عمومی کشور بسیار موثرند اما معتقدم هر اندازه در حوزه کتاب و فرهنگ کار شود، باز ظرفیت انجام فعالیت وجود دارد، گفت: هنر بهترین وسیله برای اتقال پیام به ویژه پیام انقلاب اسلامی به شمار می‌آید. بنابراین لازم است در نمایشگاه کتاب تهران از توانمندی‌های هنرمندان در این راستا استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط