دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
کتابخانه مجلس با دو میلیارد ریال بودجه وارد نمایشگاه کتاب می‌شود

علی اکبر زارع بیدکی، مدیر بخش فراهم آوری کتابخانه مجلس گفت: مرکز موزه، اسناد و کتابخانه مجلس شورای اسلامی امسال با سقف حداکثر دو میلیارد ریال بودجه برای خرید کتاب‌های لاتین و فارسی وارد بیست و ششمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران می‌شود.-

بیدکی در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: هدف از ورود کتابخانه مجلس شورای اسلامی در بیست ‌و ششمین نمایشگاه کتاب تهران فراهم کردن کتاب‌های گزیده فارسی و لاتین برای این کتابخانه است که امسال این کتاب‌ها با ارز سه هزار و 500 تومانی خریداری می‌شوند.

وی با بیان این‌که سال گذشته با ارز مرجع هزار و 500 تومانی کتاب خریداری می‌شد، اظهار کرد: امسال با توجه به کمبود بودجه نهاد‌های گوناگون به دلیل فشار‌های اقتصادی تحریم‌ها که با تدبیر، تبدیل به فرصت شدند، امسال بودجه‌ها قدری کاهش داشته است.

مدیر بخش فراهم آوری کتابخانه مجلس اظهار کرد: حضور ناشران الکترونیک در نمایشگاه کتاب تهران هرچند ممکن است تا حدودی به دلیل گرانی کاغذ، مشکل گرانی کتاب‌ها را حل کند اما هنوز نشر الکترونیک در ایران با مشکلاتی روبه‌رو است.

وی اظهار کرد: حضور ناشران الکترونیک در نمایشگاه کتاب تهران هر چند فرصت مناسبی است اما هنوز در گرانی دنیای کاغذ، اکنون نیز نمی‌توان به نشر الکترونیک بسنده کرد زیرا خدمات‌رسانی منابع دیجیتال در کتابخانه‌ها خدمات جداگانه‌ای می‌طلبند و مردم به دلیل عادت کردن به کتاب‌های کاغذی هنوز از کتاب‌های الکترونیکی استقبال نمی‌کنند.

بیدکی اظهار کرد: اکنون بیش از 600 هزار جلد کتاب چاپی در مرکز موزه، اسناد و کتابخانه مجلس شورای اسلامی وجود دارند و با توجه به مشکل گرانی کاغذ به عنوان مثال، سه منبع دیجیتال، نشریه‌های خارجی را فراهم کردیم و با حمایت‌های ویژه دولت منابع دیجیتال هم می‌تواند رونق بگیرد.

مدیر بخش فراهم آوری کتابخانه مجلس افزود:  امسال با توجه به کمبود بودجه خرید کتاب‌های لاتین نمایشگاه کتاب کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: برنامه اهدای کتاب برای کتابخانه مجلس شورای اسلامی اکنون از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط 10 روز یکبار یک نسخه از کتاب‌هایی با شمارگان دو هزار و 400 نسخه بر اساس قانون واسپاری وارد کتابخانه مجلس شورای اسلامی می‌شود.

بیدکی اظهار کرد: این روند ممکن است تامین کتاب برای کتابخانه مجلس شورای اسلامی را با سیر کاهشی روبه‌رو کند زیرا کتاب‌هایی با شمارگان هزار و 500 نسخه شامل این اهدا نمی‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط