دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
آشنایی با مثلث فرایند چاپ و نشر در نمایشگاه کتاب

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران با اشاره به احیای دوباره سالن صنعت چاپ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: راه‌اندازی این بخش فرایند مثلث پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ را به راحتی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند و امید است که این حرکت ادامه داشته باشد.-

علی نیکوسخن در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: گاهی دیده می‌شود برخی طرح‌های خوب و مناسب با تغییر مدیران یک مجموعه نیمه‌تمام باقی می‌مانند اما امیدواریم اجرای این طرح در سال‌های دیگر نیز استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکنون بی‌مهری‌های زیادی به صنعت چاپ کشور شده و چاپ به عنوان مظلوم‌ترین صنعت از بسیاری حقوق خود محروم شده است.

نیکوسخن با بیان این‌که اگر صنعت چاپ کشور لحظه‌ای متوقف شود، کار و فعالیت‌های فرهنگی کشور نیمه‌تمام باقی می‌ماند، گفت: فرهنگ کشور نیازمند صنعت چاپ است و مسوولان فرهنگی باید اقدامی برای رفع مشکلات این حوزه انجام دهند.

وی از احیای سالن صنعت چاپ به عنوان یکی از رویکردهای حمایتی مسولان صنعت چاپ نام برد و یادآور شد: اگر رسانه‌ها به این بخش توجه بیشتر و بهتری داشته باشند و با پوشش خبری مناسب برنامه‌های این سالن را منتشر کنند، قطعا بازدیدکنندگان بیشتری به این بخش مراجعه خواهند کرد.

به گفته نیکوسخن، در چند روز برپایی نمایشگاه شاهد این بودیم که افراد زیادی به این سالن مراجعه و درباره دستگاه‌ها، کارکرد و ویژگی‌های‌ آن‌ها سوال کردند و برایشان جالب بود تا با تولید کتاب آشنا شوند.

وی یادآور شد: کنجکاوی و جست‌وجو درباره صنعت چاپ در میان مردم وجود دارد و حضور آنان در این سالن می‌تواند به بسیاری از سوالات آن‌‌ها پاسخ دهد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها