غرفه سازمان معاونت حمل و نقل و ترافیک از غرفههای فرهنگسرای کتاب است که با ارایه آثار و محصولاتی در راستای فرهنگسازی رفتار شهروندی در ترافیک، کودکان و دانشجویان را هدف اصلی خود قرار داده است.-
وی علاوه بر دانشجویان، کودکان را مخاطبان اصلی این غرفه دانست و گفت: نشریات «تازههای ترافیک» پرمخاطبترین محصول این غرفه در میان دانشجویان بودهاند. در مجله تازههای ترافیک ترجمه مقالات جهانی که در حوزه رویکردهای جدید مرتبط با ترافیکاند، توسط عدهای از استادان دانشگاه انتخاب شده است، جای دارند. در حقیقت دانشجویان به عنوان یک منبع از این مجلات استفاده میکنند.
نعمتاللهی معرفی معاونت حمل و نقل و ترافیک و جذب مخاطبان دانشجو به سمت کتابخانه سازمان در راستای فرهنگسازی در زمینه ترافیک را از اهداف این غرفه بیان کرد.
وی بزرگترین معضل موجود در حوزه ترافیک را کمرنگ بودن فرهنگ شهروندان در رفتار با مقوله ترافیک دانست و گفت: در این غرفه مخاطبان اصلی ما اهالی مهد کودک و کودکاناند تا آموزشهایمان را از آنها آغاز و فرهنگسازی کنیم. توسعه تعامل شهروندی و رفتار در حوزه ترافیک از جمله آموزههای ماست.
مسوول غرفه سازمان معاونت حمل و نقل و ترافیک «حمل و نقل سازگار با محیطزیست»، مجموعه «مدیریتهای شهری ترافیک» و «ملاک عمل» را از کتابهای پر مخاطب این غرفه معرفی کرد و گفت: با فرهنگسازی میخواهیم والدین از کودکان خود فرهنگ ترافیک را فرا گیرند و بچهها حتی در هنگام خطای والدین رفتار صحیح را به آنها گوشزد کنند.
غرفه سازمان معاونت حمل و نقل و ترافیک یکی از غرفههای فرهنگسرای کتاب است که از سوی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب برپاست.
نظر شما