چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
نمایشگاه کتاب تهران هر سال بهتر از سال قبل برگزار می شود

سردارمرتضی طلایی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از بخش های مختلف بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد. وی در حاشیه این دیدار به خبرنگار «ایبنا» گفت: نمایشگاه کتاب تهران هر سال بهتر از سال قبل برگزار می شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سردار طلایی در حاشیه دیدار از بخش های مختلف بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهارکرد: بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم از نظر تعداد غرفه ها و هم از نظر تعداد چشمگیر ناشران شرکت کننده، قابل توجه است.

وی ادامه داد: عرضه تعداد قابل توجه از تازه های نشر در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران نیز از دیگر ویژگی های این نمایشگاه به شمار می آید.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: به دلیل شرایط اقتصادی حاکم در کشور و افزایش بهای کتاب ها متاسفانه میزان استقبال از این دوره از نمایشگاه کتاب تهران و خرید کتاب نسبت به سال های گذشته کمتر است که جای نگرانی دارد.

سردار طلایی در ادامه سخنانش گفت: البته این استقبال کم هیچ گونه ارتباطی به دست اندرکاران برپایی نمایشگاه کتاب تهران ندارد چرا که آن ها با وجود مشکلات اقتصادی فراوان توانستند این رویداد بزرگ فرهنگی را برگزار کنند که زحمات و تلاش آن ها قابل تحسین است اما برای رفع مشکلات موجود در حوزه کاغذ و کتاب باید مسوولان مربوطه تمهیدات جدی بیندیشند تا در سال های آینده بتوانیم شاهد حضور چشمگیر افراد در این نمایشگاه باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که سالن یاس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: راه اندازی بخش های جدید در این سالن بسیار ارزشمند است اما ارزشمندتر این بود که این سالن به دلیل اهمیتی که دارد، در محلی از مصلای امام خمینی (ره) راه اندازی شود که در معرض چشم بازدیدکنندگان قرار می گرفت.

رییس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به این سوال که آیا کتابی از این نمایشگاه خریداری کرده اید؟ پاسخ مثبت داد و گفت: خداوند به من سه دختر عنایت کرده است که هر سه در حوزه هنر فعالیت می کنند. به همین دلیل سعی کردم کتاب هایی را که از این نمایشگاه تهیه می کنم بیشتر به این حوزه مربوط شوند تا در اختیار آن ها قرار دهم.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «کتاب؛ چشمه جوشان دانایی» تا شنبه (21 اردیبهشت) در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط