جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
معاونت‌های علمی، فرهنگی و نمایشگاهی امسال حضوری پررنگ داشتند

محمد عظیمی، قائم مقام بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برپایی چنین نمایشگاهی در سطحی به این وسعت کار بسیار بزرگی است. از نظر محتوایی معاونت‌های نمایشگاهی، علمی و فرهنگی امسال اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادند.-

عظیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: بخش اجرایی نمایشگاه کتاب دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است اما برپایی چنین نمایشگاهی در سطحی به این وسعت اقدامی سترگ محسوب می‌شود که ممکن است برخی نواقص هم داشته باشد اما از نظر محتوایی معاونت‌های علمی،فرهنگی ستاد اجرایی نمایشگاه اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادند.

وی درباره آمار فروش کتاب و میزان استقبال از نمایشگاه کتاب امسال گفت: افزایش قیمت کتاب و کاهش مراجعان و سطح کیفی خرید آن‌ها در این رویداد فرهنگی باید بررسی و ارزیابی شود تا بتوان آمار کمی و کیفی مناسبی ارایه کرد اما هنوز آمار دقیقی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت کتاب ممکن است از یک طرف تعداد مراجعان و خریداران کتاب کاهش یابد و در سویی دیگر مبلغ فروش از نظر ریالی افزایش پیدا کرده باشد.

عظیمی اظهار کرد: آمار فروش کتاب در نمایشگاه را نمی‌توانم ارایه کنم زیرا این آمار اکنون در اختیار ما نیست و آمار فروش و مبلغ ریالی آن در دست ناشران است زیرا بن کتاب و پول نقد را آنان دریافت می‌کنند.

قائم مقام بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: هر نمایشگاهی با نقاط قوت و ضعفی در برپایی همراه است و هرسال فرصت‌هایی برای برپایی مجدد آن فراهم می شود وبا ارزیابی نقاط قوت و ضعف باید در صدد بهبود برگزاری این رویداد فرهنگی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط