ايبنا - خواندن يك صفحه از يك كتاب را ميتوان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعهاي از اكسير دانايي، لحظهاي همدلي با اهل دل، استشمام رايحهاي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...
کارآفرینی آموزش با هدف کشف خلاءهای موجود در نظام آموزشی و اطلاعرسانی و پرکردن بهینه این خلاءها با استفاده از خلاقیتها، ابداعها، ابتکارها و نوآوریها برآمده، در این روند میکوشد افراد و جامعه را از خدمات ایجاد شده، منتفع سازد.
کیلینگ (2002)، در مقالهای که با عنوان کارآفرینی آموزشی تهیه کرده است، به طرح تجربه دانشگاه ستونی بروک در این رابطه میپردازد. وی، در این مقاله یادآور میگردد، مسوولان دانشگاه با استفاده از دانشآموزان در جریان مسئلهیابی در مورد مسایل مبتلا به جوانان، نظیر مد، روابط دختر و پسر، مسایل جنسی، بیماریهای آمیزشی مانند ایدز، سوء مصرف مواد، سلامتی زنان (مخصوصاً مسئله سرطان پستان)، خودکشی جوانان، شادی و هیجانجویی جوانان و موارد مشابه، کوشیدهاند از همین دانشآموزان در جریان گردآوری اطلاعات به مثابه بازوی اجرایی محققان بهره جسته، در جریان ارایه اطلاعات پژوهشی به دستآمده، از دانشآموزان ذیسهم در تحقیق، سود ببرند.
صفحات 213 و 214/ کتاب کار جوان؛ کارآفرینی/ دکتر مرتضی منطقی / انتشارات تیسا/ چاپ اول/ سال 1391/ 403 صفحه/ 8000 تومان
نظر شما