احمدرضا اعتمادمظاهری در گفتوگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: اختصاص بودجه کلان به بخش صنعت و به کارگیری مدیریتی قوی پیشرفت را به دنبال خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: برنامهها، اهداف و چشمانداز پیشبینی شده در سند راهبردی صنعت چاپ برای اجرایی شدن نیازمند کارگروه برنامهریزی و راهبردی است.
مظاهری با بیان اینکه مسوولان باید از ظرفیت و بدنه کارشناسان موجود در این صنعت استفاده کنند، گفت: برای موفقیت باید کارهای خود را مرحله به مرحله پیش ببریم و با ایجاد زیرساختهای مناسب مالی و اجرایی زمینه رشد صنعت چاپ در کشور را فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: توجه به موضوع آموزش در بدنه صنعت چاپ، تعلیم کارگران فعال در چاپخانهها و هدایت آنان به سمت آموزشهای آکادمیک و دانشگاهی همچنین استفاده همزمان از ظرفیتهای تجربه و علم در میان فعالان میتواند تا حد زیادی به پیشرفت صنعت چاپ کشور کمک کند.
به گفته مدیرعامل تعاونی چاپخانهداران تهران، تحقیق و پژوهش برای شناسایی مسایل و مشکلات زیرساختی و زیربنایی صنعت چاپ یکی دیگر از ضرورتهای این صنعت به شمار میآید که در سند نیز وجود دارد.
مظاهری با بیان اینکه فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی نیازمند خرج هزینه است، یادآور شد: برنامههایی مانند تحقیق میدانی، پروژههایی زمانبر و هزینهبر است و بودجههای کنونی دفتر امور چاپ برای بهبود وضعیت این موضوع کافی نیست.
وی عنوان کرد: برای این کار باید هزینه و بودجهای مجزا پیشبینی و به بدنه تزریق کنیم تا بتوانیم به برنامهها و هدفهای کلان خود دست یابیم.
سند راهبردی صنعت چاپ کشور همزمان با برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رونمایی شد. این سند به عنوان قطبنماي نقشه راه مديريت در صنعت چاپ کشور بهشمار میآید و قرار است کارها، برنامهها و تصمیمات این حوزه به تناسب مفاد این سند اتخاذ شود.
یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
نظر شما