سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
کتاب «طراحی محصول جديد» نگاه دقیق بین‌رشته‌ای به تولید دارد

محمد‌رضا میگون‌پوری،مترجم و استاد دانشگاه به عنوان یکی از مترجمان کتاب «طراحی محصول جديد» گفت: این کتاب‌نگاه دقیق بین‌رشته‌ای به تولید دارد و برای دست‌یافتن به این هدف ترجمه شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، میگون‌پوری گفت:این کتاب نگاه تخصصی به بحث تولید دارد، بحثی که امروزه در تولیدات کشور مغفول مانده است.

استاد دانشگاه تهران در ادامه افزود:  کتاب «طراحی محصول جديد» برای اولین بار در ایران ترجمه شده است و هم‌اکنون نیز به عنوان منبع درسی در دانشکده‌ها تدریس می‌شود، زیرا برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی مدیران و مجریان تولید در کشور باید با نگاه دقیق به تولید آشنا شوند.

این دانش‌آموخته نانو‌مکانیک در ادامه اظهار کرد: محققان فعال در حوزه نظام نوآوری فناورانه و مديريت طراحی و توسعه محصول در کشور اعتقاد دارند که یکی از اقدامات اساسی مورد نياز در اين حوزه جديد که سابقه علمی و تحقیقاتی آن در کشور کم است، فعال سازی موتور علم و فناوری در زمینه طراحی محصول جديد با کمک خلق و نشر دانش در کشور است.

میگون‌پوری، درباره اهداف دیگر ترجمه این کتاب گفت:با وجود تلاش‌های صورت گرفته در کشور، نبود یک کتاب جامع آموزشی- کاربردی در حوزه طراحی محصول جديد در کشور احساس می‌شد و با آگاهی از این امر که کتاب طراحی محصول جدید نوشته مايک بکستر به عنوان راهنمای عملی برای ارایه روش‌های سیستماتیک توسعه محصول جدید و نیز به عنوان مرجع اصلی درس طراحی محصول و درس توسعه محصول جدید در معتبرترین دانشگاه‌های جهان استفاده می‌شود، شروع به ترجمه اين کتاب کردیم .

وی، با اشاره به این‌که این کتاب نخستین کتاب مرجع دانشگاهی و صنعتی برای کلیه علاقه‌مندان به موضوع طراحی محصول جديد کشور است بیان کرد: کتاب ترجمه شده را می‌توان به عنوان يک مرجع استاندارد برای یک ترم تحصیلی آموزشی در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف دانشگاهی مورد استفاده قرارداد.

این استاد دانشگاه تهران در ادامه گفت‌و‌گو با ایبنا، کاهش مخاطرات و ریسک‌های قبل از مرحله تولید انبوه و توليد کالاهای مورد نياز و موردپسند جامعه را بیش از پيش ضروری دانست و افزود: مطالعه این کتاب به تمامی مدیران طراحی و نيز مديران توسعه محصول جديد سازمان‌ها و نهادهای توليدی و خدماتی توصيه می شود

وی اضافه کرد: با توجه به تعداد و تنوع زیاد محصولات و خدمات جديد ارایه شده توسط شرکت‌های رقیب خارجی، آگاهی مدیران شرکت‌های داخلی از فرآیند طراحی محصول جدید در حوزه‌های مختلف فناوری مانند صنعت خودروسازی، صنعت دارو، صنايع کشاورزی، صنایع دفاعی، صنعت غذا، صنایع فعال در حوزه فناوری‌های پيشرفته (نانو، بيو، فناوری اطلاعات) امری ضروری است.

کتاب «طراحی محصول جدید» نوشته مایک بکستر که از محققان برجسته مدیریت طراحی محصول جدید و از مدیران برجسته واحد‌های فناور است نوشته شده و توسط محمدرضا میگون‌پوری متخصص طراحی و توسعه محصول جدید و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و محسن محمدی، ترجمه شده و توسط سازمان همیاری و اشتغال انتشارات جهاد دانشگاهی سال جاری در 284 صفحه مصور با بهای 9هزار و هشتصد تومان به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها