سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
توضیح وزیر ارشاد درباره حاشیه‌سازی‌ها برای انتصاب رییس نمایشگاه کتاب بیست‌وهفتم

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها نسبت به انتصاب رییس بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: این انتصاب طبق روال گذشته که پس از پایان جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها دبیر و رییس بعدی آن تعیین می‌شود، انجام شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسینی امروز (سه‌شنبه، 28 خرداد) در حاشیه اختتامیه هشتمین دوره جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها که در سرای روزنامه‌نگاران برگزار شد، به خبرنگاران گفت: تا روزی که مسوولیت این وزارتخانه را بر عهده دارم باید به وظایف خود بدون هیچ‌گونه وقفه و تعطیلی عمل کنم.

وی یادآورشد: بنده روز گذشته طبق سنوات و روال گذشته برای رییس جدید بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حکم صادر کردم که بعضی از رسانه‌ها با جنجال و هیاهو این کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم را تعیین تکلیف برای دولت بعدی تلقی کردند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: این یک روند معمول بوده و نمی‌شود نسبت به فعالیت این رویداد مهم فرهنگی ـ بین‌المللی کشور بی‌تفاوت بود. 

وی افزود: نمایشگاهی با این عظمت را یک ماهه نمی‌توان برگزار کرد و باید ماه‌ها قبل از شروع آن برایش برنامه‌ریزی و سیاستگذاری شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به هر حال یک کار باعظمت در این سطح باید دبیرخانه و از اکنون مسوول داشته باشد تا بتواند با برگزاری جلسه‌های متعدد سیاستگذاری و تدوین برنامه‌های لازم در هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن آن تلاش کند.
 
حسینی به انتصاب سه نفر از دبیران جشنواره‌های موسوم به فجر را در روزهای پایانی سال ۹۱ برای سال جاری اشاره کرد و گفت: ما اگر این کارها را نکنیم باید مورد ملامت قرار گیریم و به ما بگویند که کارهایشان را انجام نداده‌اند و همه وظایفشان را بر دوش دولت بعدی و آیندگان گذاشتند. 

رییس شورای فرهنگی عمومی کشور با بیان این‌که اکنون حاضر هستم همه چیز را تحویل دهم گفت: همان‌طور که قبلا نیز گفتم تا آخرین روز مسوولیت با همان روحیه جهادی روز نخست به مردم و جامعه خدمتگزاری خواهم کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت فعلی تا ۱۰ روز بعد از آن‌که مراسم تحلیف و تنفیذ انجام شود و دولت جدید بیاید مستقر شود، سر کار است پس اگر بنا باشد تعلل در کارها ایجاد شود، امور لنگ می‌ماند. 

حسینی همچنین از برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و با یادآوری بازدید خود به اتفاق سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از مجموعه باغ کتاب گفت: زمین وسیعی در کنار این مجموعه وجود دارد که می‌تواند در چندین طبقه ساخته شود چرا که ما به فضای ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار متر مربع و بلکه بیشتر برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیاز داریم. 

دکترحسینی عنوان کرد: به شهردار تهران نامه نوشته و اعلام کردم که اگر شما بتوانید فضای بیشتری در این مجموعه فراهم کنید بدون شک نمایشگاه کتاب آینده در باغ کتاب برگزار خواهد شد. 

وی در خاتمه با تاکید بر این‌که از ابتدای قبول مسوولیت اولویت کاری‌ام خدمتگذاری خالصانه به مردم و جامعه بوده است، گفت: تا آخرین روز این مسوولیت، افتخارم این است که بدون هیچ چشم‌داشتی با همان روحیه جهادی روزهای نخست و بدون هیچ وقفه و تعطیلی، کارها و برنامه‌ها در موعد مقرر برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط