پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
ادغام بخش فرهنگ ملل نمایشگاه قرآن با بخش بین‌الملل

مدیر بخش فرهنگ ملل نمایشگاه قرآن با اشاره به ادغام این بخش با بخش بین‌الملل بیان کرد: تشریح سبک زندگی قرآنی در کشورهای مختلف، از مهم‌ترین رویکردهای کاری این بخش است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین اسدی، مدیر بخش فرهنگ ملل بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، درباره تفاوت‌های این بخش در مقایسه با دوره‌های گذشته گفت: تفاوت این بخش در مقایسه با سال‌های گذشته ادغام با بخش بین‌الملل است و در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های، آن مجمع جهانی اهل بیت (ع) و مجمع تقریب مذاهب اسلامی هم همکاری دارند؛ به عبارت دیگر، این بخش امسال تجمیعی از دو بخش فرهنگ ملل و بین‌الملل و نهادهای مذکور است.

وی درباره رویکرد کاری این بخش در نمایشگاه بیست و یکم اظهار کرد: تلاش بر آن است تا از طریق برنامه‌های پیش‌بینی شده، تاثیر فرهنگ بر سبک زندگی جوامع مسلمان و شیعی و همچنین سبک زندگی قرآنی در کشورهای مختلف تشریح شود. البته در این‌باره ارایه محصولات آموزشی و پژوهشی هم پیش‌بینی شده است.

اسدی درباره کشورهای دعوت شده برای حضور در این بخش اظهار کرد: تاکنون با بیش از 20 کشور برای حضور در این بخش هماهنگی به‌عمل آمده که این تعداد تا 30 کشور هم افزایش پیدا می‌کند و مقرر شده است علاوه بر محصولات فرهنگی، آثار تخصصی در حوزه قرآن و عترت (ع)، وحدت اسلامی، اهل بیت (ع) و تقریب مذاهب اسلامی در این بخش به نمایش گذاشته شوند.

مدیر بخش فرهنگ ملل بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: این محصولات به همت نهادهایی همچون جامعه‌المصطفی‌العالمیه (ص)، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای عرضه در نمایشگاه جمع‌آوری شده‌اند.

وی درباره پراکندگی جغرافیایی کشورهای حاضر در بخش فرهنگ ملل نمایشگاه قرآن اظهار کرد: علاوه بر روسیه، از آسیا کشورهایی همچون افغانستان، عراق، بحرین، کویت، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، گرجستان، هندوستان، آذربایجان و از قاره آفریقا بورکینافاسو، ساحل عاج، کنگو، تانزانیا، نیجریه و سودان و همچنین از آمریکای لاتین عمدتا کشورهای اسپانیولی‌زبان همچون برزیل، شیلی و آرژانتین در بخش فرهنگ ملل نمایشگاه حضور خواهند داشت.

اسدی با بیان این‌که تبیین سبک زندگی اسلامی از برنامه‌های این بخش است، عنوان کرد: علاوه بر توجه به گفت‌وگومحوری در این بخش، تلاش می‌شود با حضور کارشناسان موضوعاتی مانند قرآن و وحدت اسلامی، قرآن و اهل بیت (ع) و قرآن و بیداری اسلامی بحث و بررسی شوند.

مدیر بخش فرهنگ ملل بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به جنایات وهابیت در سوریه، عراق و پاکستان، ابراز کرد: واکاوی جریان تکفیر به عنوان انشعابی از وهابیت و سلفی‌گری از برنامه‌های بخش فرهنگ ملل است که در این‌باره عملکرد ما تخصصی خواهد بود. علاوه بر این، معرفی شاخص‌های اسلام ناب و تعارض دیدگاه‌های تکفیری با قرآن در دستور‌ کار ما قرار دارد. البته در تمامی برنامه‌ها تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت اصل وحدت و توهین نکردن به مقدسات مذاهب اسلامی در اولویت قرار دارد.

اسدی درباره تقویم زمانی فعالیت این بخش اعلام کرد: این بخش از ابتدای نمایشگاه قرآن فعالیت خود را آغاز می‌کند اما برخی برنامه‌های آن مانند همایش «سبک زندگی قرآنی در عرصه بین‌الملل» با حضور میهمانان منطقه‌ای مقطعی برگزار خواهد شد.

بخش فرهنگ ملل در طبقه فوقانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در طول برپایی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 14 تیر‌ به مدت یک ماه پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط