سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
توزیع 20 میلیون تومان کتاب در کانون‌های فرهنگی و هنری همدان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از توزیع 20 میلیون تومان کتاب میان 30 کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با هدف تجهیز کتابخانه‌های کانون‌های مذکور با تازه‌های نشر توزیع شده‌اند._

خسرو بیات در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این باره اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از مراکز تحت پوشش اداره‌های ارشاد استان‌های سراسر کشور محسوب می‌شوند که در طول سال به‌ویژه ایام تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها فعالیت‌های متعددی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: استان همدان حدود 438 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی را در خود جای داده است. اغلب این کانون‌ها از کتابخانه‌های عمومی و تخصصی پویا و به‌روز برخوردارند که هر سال در فصل تابستان با استقبال خوب عموم مواجه می‌شوند. این کتابخانه‌ها سال گذشته به 61 هزار نفر از سراسر استان خدمات رفاهی و فرهنگی عرضه کرده‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در سال جاری نیز فعالیت‌های بی‌شماری با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به‌ویژه میان نوجوانان و جوانان انجام داده‌اند که از آن میان می‌توان به توزیع 20 میلیون تومان کتاب میان کتابخانه‌های این کانون‌ها اشاره کرد.

بیات در ادامه گفت: موضوع این کتاب‌ها متفاوت و بیشتر به حوزه‌های دانشگاهی، جنگ نرم، معنوی، اخلاقی و دینی مربوط می‌شود.

وی عنوان کرد: توزیع 30 میلیون تومان تجهیزات کتابخانه‌ای مانند قفسه کتاب، میز مطالعه و صندلی از اقدام‌های این کانون‌ها به شمار می‌آید که با هدف فراهم کردن زمینه مناسب مطالعه برای عموم و بهره‌مندی بیش از پیش آن‌ها از امکانات کتابخانه‌‌ای در فصل تابستان صورت گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان گفت: کتاب پدیده‌ای فرهنگی است که در رشد و ارتقای بینش علمی، فرهنگی، مذهبی و اخلاقی  مردم نقش به‌سزایی دارد. بنابراین هر اندازه در راستای تجهیز کتابخانه‌های عمومی و تخصصی استان‌های سراسر کشور با تازه‌های نشر و کتاب‌های مورد نیاز جامعه گام برداشته شود، کم است و باید بیش از پیش در این حوزه فعالیت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط