پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۱
کم‌توجهي به توانایی نظامی شهيد همت در كتاب‌هاي جنگ

سردار ولی الله همت معتقد است، نظام جمهوري اسلامي با سرمایه گذاری در عرصه کتاب می‌تواند در معرفی شهدا به نسل سوم نقش مهمی داشته باشد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) سردار ولی الله همت، برادر سردار شهيد محمد ابراهيم همت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: نسل سوم باید بداند که جمهوري اسلامي ایران چگونه به اين عرصه رسیده  و در این میان چگونگی معرفی شهدا قابل توجه است.

وي افزود: اکثر کتاب هایی که در باره شهید همت به چاپ رسیده، واقعیات زندگی او را به تصویر کشیده ،اما به توانایی فرماندهی نظامی او توجه کمتری شده است. البته نویسندگان باز هم باید در باره جزئیات خلق و خوی شهید همت تحقیق کنند تا تصویری شفاف‌تر از او به نمایش بگذارند.

ولی الله همت تاکید کرد: دو کتاب با نام‌های"ضربت متقابل" و "همپای صاعقه " نوشته گل علی بابايی، از بهترین کتاب‌هایی اند که سیره شهید همت را به خوبی توصیف کرده‌اند.

وي در حاشيه یادواره عاشورائیان عملیات‌های خیبر و بدر كه به ياد شهیدان ابراهیم همت و عباس کریمی، فرماندهان لشكر 27 مکانیزه محمد رسول الله(ص) برپا شده بود، با خبرنگار ایبنا گفت‌و‌گو كرد.

اين يادواره با حضور درجه داران و رزمندگان لشكر 27 ،روز چهارشنبه 15 اسفند ماه در مسجد شهدا، واقع در بزرگراه شهید محلاتی برگزار شد.

در این مراسم از شهیدان ابراهیم همت و عباس کریمی تجلیل و پیکر جانباز شهید علیرضا ابراهیمی، از فرماندهان سابق این لشكر تشییع شد.

در یادواره عاشورائیان عملیات‌های خیبر و بدر، سردار برقی، از خاطرات خود در باره شهیدان همت و کریمی گفت و یاد آنها را گرامی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها