دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
تربیت شنوایی کودکان کم شنوا(تولد تا 3 سالگی)

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

اطلاعاتی برای درمانگر

اگر والدین در شناسایی پاسخ‌های کودکشان به صدا مشکل دارند، به آنها کمک کنید که رفتار کودکشان را کشاهده کنند. از اطلاعات مربوطه در تصویر 1 درس چهار، برای نشان دادن پاسخ‌های مورد انتظار استفاده کنید. دقت داشته باشید که پاسخ مورد انتظار با سطح رشدی کودک مطابقت بیشتری خواهد داشت تا سن تقویمی او. برای مثال: اگر کودک 2 سال دارد مبتلا به فلج مغزی نیز می‌باشد وسطح مهارت حرکتی او با یک کودک 6 ماهه مطابق است، پاسخ شنیداری مورد انتظار چرخش ابتدایی سر به سمت منبع صدا خواهد بود و نه مکان‌یابی مستقیم صدا در همه جهات که از کودک 2 ساله انتظار می‌رود.
اگر کودک کاهش شنوایی عمیق دارد و شناسایی پاسخهایش به صدا مشکل دارید،از اصواتی استفاده کنید که برای او معنی‌دارتر و قابل شنیدن هستند(یعنی اصوات بلند با فرکانس پایین. مانند طبل، زدن قاشق به بشقاب، موسیقی با ضربه‌های مشخص، صدای فرد مذکر و زنگوله بزرگ).


صفحه 55/تربیت شنوایی کودکان کم شنوا(تولد تا 3 سالگی)/ ژاله صمدی/نشر دانژه/چاپ اول /سال1391/260 صفحه/9200تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها